Vállalkozás indítása: A 10 lépéses útmutató (2021)

Ha új vállalkozás indítása előtt állsz, valamit tudnod kell…

Az egyik legkomplexebb dologgal nézel szembe, amibe az emberek nagy része belebukik.

A legtöbb vállalkozó tudja, hogy mit akar.

De azt nagyon kevesen, hogy hogyan.

Ez a cikk pontosan erre nyújt megoldást, lépésről-lépésre!

A vállalkozás ötlettől kezdve a jogi és adózási labirintuson át a marketing legjaváig!

Minden egy helyen. 🙂

Ez a cikk átfogó képet ad – de nem megy bele a részletekbe!
Szerezz exkluzív hozzáférést emailen, ahol az üzleti stratégiánk 75%-át megosztjuk!

A vállalkozás indítást 3 részre célszerű bontani:

  1. Vállalkozás előtti tervezés (prelaunch)
  2. Vállalkozás elindítása (launch)
  3. Növekedés (growth)

Az útmutató is ezt a struktúrát fogja követni!

A vállalkozás pontosan olyan, mint a sakk.

sakk üzleti stratégia

Tervezel, előre gondolkodsz, figyeled az ellenfelet – ebből pedig stratégiát alkotsz.

A lényeg, hogy az adott körülmények között mindig a legjobb döntést hozd.

A végén pedig sosem csak egyetlen út vezet a sikerhez. 

De mi lenne, ha azt mondanánk:

Létezik egy vezérstratégia, amivel sokkal nagyobb eséllyel nyerhetsz?

Van egy módszertan ugyanis, ami nekünk mindig, minden esetben működött.

  • Több cég esetében is bizonyítottuk már, hogy működőképes
  • Volt, amelyik céget mi magunk építettük fel – volt, amelyiket csak (nagyon) közelről figyeltünk
  • Amin biztosan működött: webshop, szolgáltatás, ügynökség és online oktatás

Nem csak ez az egy online stratégia létezik, hiszen minden online vállalkozó más módszerrel építi fel az üzletét.

De az biztos, hogy ez eddig mindig eredményekhez vezetett. 

Ez azért jó, mert:

  • Nem kell saját magadnak kitapasztalnod, hogy miként kell játszanod
  • Pontosan tudni fogod, hogy milyen lépések következnek, mit kell megtanulnod
  • Ahogy pedig fejlődsz, úgy alakíthatod, módosíthatod, saját magadra szabhatod, és ezáltal egyre jobbá teheted az egész folyamatot

Az alábbiakban ezt a rendszert mutatjuk be neked, lépésről-lépésre.

Ha pedig szeretnéd, lesz alkalmad kitanulni az összes fontos lépést!

A vállalkozás építés 3 fázisa

Minden sikeres online vállalkozásnak 3 lépése van:

  1. Prelaunch — a vállalkozás indítás előtti tervezés
  2. Launch — a vállalkozás elindítása
  3. Growth — a vállalkozás növekedése

Mit is jelentenek?

1. Prelaunch

A vállalkozás indítás előtti lépésekben minden az alapozásról szól.

Meg kell tanulnod, hogy miként tudsz:

  • Gyakorlatiasabban gondolkodni
  • Hatékonyabban dolgozni
  • Kiválasztani és felépíteni a megfelelő alapot 

…mindeközben pedig a legfontosabb forrásokból is (pénz és idő) eleget szerezni.

Sokan csak beleugranak egy vállalkozás indításába.

Sőt, néhányan még sikerrel is járnak!

Azonban a legtöbben vagy belebuknak, vagy sosem tudják megismételni a sikert.

Ennek oka, hogy nem teremtették meg a megfelelő alapot, nincs meg a tudásuk.

Csak akkor léphetsz tovább a vállalkozás építéséhez (launch), ha az alap rendben van!

2. Launch

A vállalkozás elindítása egy óriási mérföldkő, ennélfogva nagyon izgalmas.

Pont ez az oka, amiért a legtöbben az 1. lépés helyett egyből beleugranak.

Ezt NEM javasoljuk!

Az egész launch szakasz arról szól, hogy:

Amit az 1. lépésben (prelaunch) megtanultál, azt gyakorlatba kell ültetned!

Emlékszel még, hogy milyen nehéz volt először autót vezetni a KRESZ vizsga után?

Ilyen lesz a vállalkozás is.

Hiába tanultad meg elméletben – a gyakorlati megvalósítás akadozni fog.

Pontosan ez a launch időszak lényege.

Meg kell találnod:

  • A saját és céged személyiségét, előnyeit és nehézségeit
  • A jól működő folyamatokat, rendszereket, lehetőségeket
  • A rosszul működő szokásokat, akadályokat és hibákat

Próbálkozás és hibázás. Majd tanulsz belőle. Ismét próbálkozás és hibázás. Ismét tanulsz belőle.

…és minden egyes ismétléssel egyre jobbá és jobbá válsz te is, és a vállalkozásod is.

Majd pedig egyszercsak elérsz egy szintet, ami már “elég jó” (pl.: elkezdenek csordogálni az ügyfelek).

Ha ezek az ügyfelek veled maradnak, és nem morzsolódnak le, akkor lényegében bebizonyítod, hogy a vállalkozásod működőképes.

És ez lesz az a pillanat, amikor turbó üzemmódba (growth) kapcsolhatsz!

3. Growth

A növekedéssel csak és kizárólag akkor érdemes foglalkozni, ha a vállalkozásod alapjai már rendben vannak.

Ezt úgy képzeld el, mint egy lyukas vödröt (a vödör maga a vállalkozásod). 

kezdő vállalkozás indítása

Minek öntesz bele még több értéket (ügyfelek), ha alul úgyis kifolyik?

Amint befoltozod a lyukakat a 2. lépésben (launch), már megéri egyre többet öntened a vödörbe.

Erről szól a növekedési (Growth) szakasz!

De vajon milyen lépésekből áll össze egy kezdő vállalkozás indítása?

Már mutatjuk is! 😉

Kezdő vállalkozás indítása (lépésről-lépésre)

Fontos tudni, hogy a modell nagy része az olyan vállalkozásoknál is működik, amelyek működése csak részben történik online.

Az előző cégem például egy kerttervező vállalkozás, ahol maga a kerttervezés bár nem az interneten történik, de az ügyfélszerzés annál inkább!

A Targeter-féle rendszer így épül fel:

  • Prelaunch (tervezés)
    • A teljes kép átlátása és a rendszer megalapozása
    • Az általános üzleti tudás megszerzése
    • Alapítói gondolkodás elsajátítása (önfejlesztés és pénzügyek)
    • Vállalkozás- és termékötlet megtalálása
    • Üzleti terv és stratégia kidolgozása
  • Launch (indulás)
    • A tökéletes értékajánlat kialakítása (termék és szolgáltatás)
    • A saját online üzleted megépítése (weboldal)
    • A hivatalos működés elindítása (jog, könyvelés, adózás)
  • Growth (növekedés)
    • Az ügyfélszerzési rendszer kidolgozása (sales, marketing)
    • A folyamatok skálázása és önműködővé alakítása (automatizálás)

10 lépés, amely során eljutsz a saját, önműködő digitális cégedig – a semmiből.

1. rész
Prelaunch – A vállalkozás indítás kezdeti lépései

vállalkozás indítás kezdeti lépései

Hogyan indítsunk vállalkozást?

A vállalkozás építésnek van egy jól leírható és megtanulható folyamata.

Minden egyes cég más és más – de maga a keretrendszer szinte mindig ugyanaz.

Ez a keretrendszer választ ad arra, hogy:

  • Mivel kell kezdened?
  • Ha elakadtál, mi a következő lépés?
  • Hogyan néz ki a teljes vállalkozás építés rendszer?

Az üzleted sikere azon fog múlni, hogy milyen jól hajtod végre a keretrendszer adta lépéseket.

1. lépés: A teljes rendszer megalapozása

Sokan akarnak vállalkozni – kevesen maradnak életben.

Ennek a legfőbb okai:

  • pénzügyi tervezés, pénzügyi ismeretek, és a pénz hiánya
  • üzleti modell működésképtelensége
  • az ügyfélszerzés és marketing hatástalansága

Ahhoz, hogy ezeket elkerüld, át kell látnod a teljes üzleti rendszert!

Amire az 1. lépésben szükséged lesz:

  • Az online vásárlói út megismerése
  • Az értékesítési tölcsér megértése
  • Az üzleti csőd fő okainak megvizsgálása
  • A Targeter-féle rendszer elmélete
  • A rendszer gyakorlati működése

Kötelező: Ez a cikk, amit jelenleg is olvasol 🙂

Üzleti alaptudás — az önfejlesztéstől az ötlet validálásig!

Azoktól, akik nem csak tanítják, de csinálják is!

Megnézem

2. lépés: Általános üzleti tudás megszerzése

A vállalkozás egy teljesen más szint, mint az alkalmazotti lét.

Nem hiába jut 100 alkalmazottra egyetlen sikeres vállalkozó.

De mi okozza ezt a nagy különbséget?

Az, hogy az üzleti életben nem elég, ha jó vagy a szakmádban – rengeteg más dologhoz is értened kell.

Általános üzleti tudásra lesz szükséged!

Ehhez a legjobb módszerek:

  • Üzleti könyvek és cikkek olvasása
  • Tanácsadás vagy mentorálás igénybevétele
  • Háborús (gyakorlati) tapasztalat szerzése

Kötelező: A legnagyobb hatású üzleti és önfejlesztő könyvek

3. lépés: Alapítói gondolkodás elsajátítása

Ez a rész az, amit a legtöbben elhanyagolnak.

Pedig a vállalkozás csak annyira fog jól menni, amennyire jó a gondolkodásod.

A vállalkozás nem más, mint egy személyes növekedési rendszer – üzleti köntösbe bújtatva.

Nem várhatod azt, hogy a cég sikeresebb legyen, mint te magad.

Ezért ahhoz, hogy a vállalkozásod fejlődjön, magadat is fejlesztened kell!

Az önfejlesztés talán legfontosabb területei:

  • Személyes produktivitás
  • Fókuszálás és priorizálás
  • Tanulási módszertan
  • Személyes pénzügyek
  • Problémamegoldás
  • Döntéshozatal
  • Vállalati pénzügyek
  • Tervezés

Alapítói gondolkodás = Önfejlesztés + Pénzügyek.

Kezdd el még a vállalkozás elején és soha ne hagyd abba!

Kötelező: A passzív jövedelemről, őszintén

  • a magyar piacra szabva
  • az elmúlt évtizedünk tapasztalataival fűszerezve

Szeretnél hozzáférést kapni a #1 legfontosabb eszközünkhöz?

Könyv jegyzetek — a Targeter alapítóitól!

  • röviden, tömören, közérthetően tálalva

4. lépés: Vállalkozás- és termékötlet megtalálása

vállalkozás ötletek lead magnet

Minden sikeres vállalkozás egy jó ötlettel kezdődik.

Ez az egész alapja. Ha ez nem megfelelő, az egész vállalkozás alapja hibás.

De sokan a jó ötletből sem csinálnak VALÓBAN milliókat.

Miért?

Mert nem tudják, hogyan kell.

Éppen ezért az ötlet önmagában fikarcnyit sem ér.

De ne aggódj, erre a “hogyan”-ra fog választ adni neked a Targeter – az ötletre pedig az alábbi 3 cikkünk.

Kötelező: Top 10: A legjobb vállalkozás ötletek 2021-ben [kategorizálva]

Ajánlott: Webshop ötletek: A legkeresettebb termékek 2021 [kategorizálva]

Ajánlott: Top10: A legjobb ONLINE vállalkozás ötletek 2021 (példával)

5. lépés: Üzleti terv és stratégia kidolgozása

Ahhoz, hogy a kezdő vállalkozás ne legyen halálra ítélve már a megszületésekor, nagyon gondos, részletes és mindenre kiterjedő kutatásra van szükség.

Még az elindulás előtt!

Ebbe beletartozik:

  • A konkurensek részletes kielemzése
  • A piacon működő erők és trendek ismerete
  • A célközönség motivációinak, demográfiájának és pszichográfiájának meghatározása

…és még vagy 1000 más dolog.

Ebben hatalmas segítséget nyújt a reverse-engineering nevű csodás módszer. 

Ha szeretnéd megismerni:

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Az előző lépésből rengeteg adatot fogsz kapni.

Ez nagyon fontos!

A vállalkozás építés kétségkívül #1 legfontosabb tevékenységei:

  • kísérletezés
  • tesztelés
  • adatgyűjtés.

Nem hiszed?

A világ legértékesebb erőforrása ma már nem az olaj, hanem az adat.

Ahhoz, hogy tudd, mi miért történik, vagy mi működik és mi nem, adatokra van szükséged.

Ha ez megvan, akkor elkezdheted elméletben felvázolni a stratégiád: 

  • a buyer personat (tehát a célközönséget)
  • az üzleti modellt (tehát azt, ahogy pénzt fogsz keresni)
  • a marketing és pénzügyi stratégiát (tehát a legnagyobb buktatók ellenszereit)

…és így tovább.

Kötelező: Piackutatás: A legjobb módszerek és a folyamat (10-lépésben)

Kötelező: Versenytárs elemzés: A 3 legjobb módszer és a folyamat (2021)

Kötelező: Üzleti modellek – és a Business Model Canvas (mintával)

Exkluzív bónusz: Tölsd le hozzá a saját üzleti terv mintádat – teljesen ingyen!

Ha ezeket megismered, a következő rész sokkal könnyebbé válik.

2. rész
Launch – A kezdő vállalkozás elindítása

kezdő vállalkozás

Végre!

Most már nem csak tervezel – de csinálod is!

Ne feledd, ez a rész még a szárnybontogatásról szól.

A launch időszak fő célja:

Elérni, hogy ügyfeleket szerezz, és meg is tartsd őket!

6. lépés: A tökéletes értékajánlat kialakítása

Ebben a lépésben létre kell hoznod a terméked, szolgáltatásod.

Nem elég, hogy a terméked a legjobb a piacon – a célközönségednek is annak kell látnia.

A 2 állítás csak ritkán teljesül együtt. Ilyenkor történik az, hogy a piac legjobb terméke nem piacvezető.

Itt lép a képbe: Az értékajánlat kialakítása.

Ehhez azonban rengeteg adatra, tervezésre és feedbackre van szükséged, amelyeket az előző lépésekből kapsz meg.

Ez a vállalkozás egyik legkritikusabb pontja, ide tartozik:

  • beszerzés/gyártás
  • feedback gyűjtés
  • árazás
  • logisztika
  • raktározás, csomagolás, szállítás.

…és még vagy 1000 más lépés.

Kötelező: A termék új fogalma – és a tökéletes termékleírás (példákkal)

7. lépés: A saját online üzleted megépítése

Amikor ehhez a lépéshez érsz:

  • Már megtervezted a teljes üzleti rendszeredet
  • Pontosan tudod, kik a konkurenseid, a célközönséged
  • És a termék is készen áll az értékesítesére

…már csak egy boltra van szükséged, ahol mindezeket összekötöd!

Egy weboldal több féle is lehet, attól függően, hogy mi a célod vele.

Az előző cégem weboldala egy tipikus szolgáltatás oldal.

vállalkozás alapítása

Míg Bazsi cégének weboldala egy tipikus webshop:

vállalkozás létrehozása

Azt, hogy te milyen fajta weboldalt fogsz építeni, a vállalkozásod ötlete fogja meghatározni (4. lépés).

Amikor pedig a termék mellett már az is megvan, hogy hol fogod értékesíteni – hivatalosan is vállalkozóvá kell válnod!

Kötelező: Webáruház készítés: Az egyes fajtáktól az árakig (útmutató)

8. lépés: A hivatalos működés elindítása

Egy kezdő vállalkozó az esetek 99%-ban egyéni vállalkozóként fog elindulni.

Az egyéni vállalkozásnak rengeteg előnye van – de akad hátránya is.

Mire érdemes odafigyelni?

  • vállalkozás indítás feltételei
  • előnyök
  • kockázatok és hátrányok
  • elindulás költségei
  • jogi és könyvelési teendők
  • számlázás
  • adózási formák.

Ha szeretnéd elindítani az egyéni vállalkozásod, mutatunk 2 fontos útmutatót!

Ha csak később tervezed elkezdeni, mentsd el ezt az oldalt könyvjelzőként!

Kötelező: Egyéni vállalkozás indítása 2021: Lépésről-lépésre (egyszerűen)

Ajánlott: Tevékenységi körök: Mit válasszak? (részletes útmutató)

Ezenkívül amit érdemes külön is megemlíteni, az az adózási forma.

Az egyéni vállalkozók között a legnépszerűbb adózási forma nem más, mint:

Kisadózó vállalkozások tételes adója – azaz a KATA.

Rengeteg oka van annak, hogy miért ez a legnépszerűbb:

  • Hihetetlenül olcsó
  • Nagyon könnyed és érthető
  • Szinte bárkinek igénybe vehető.

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell hozzá:

Kötelező: KATA adózás 2021: A teljes (de egyszerű) útmutató

Ajánlott: KATA törvény változások 2021-ben (lépésről-lépésre)

Üzleti alaptudás — az önfejlesztéstől az ötlet validálásig!

Azoktól, akik nem csak tanítják, de csinálják is!

Megnézem

3. rész
Growth – A vállalkozás növekedése

vállalkozás alapítása

9. lépés: Az ügyfélszerzési rendszer kidolgozása

Elérkeztünk a vállalkozások másik kritikus pontjához a pénzügyek mellett.

Nagyon sokan nem törődnek ezzel a lépéssel – egy ideig… 

Aztán rájönnek, hogy megkerülhetetlen.

De ekkor rendszerint már túl késő.

Mert marketing (és sales) nélkül nincsenek ügyfelek.

Ügyfelek nélkül pedig nincs vállalkozás.

Minden vállalkozásnak más-más marketingcsatornára és eladási stratégiára van szüksége.

Célszerű az egész marketinget alapszinten megtanulni, és aztán a számunkra fontos csatornában elmélyedni.

Ezt T-alakú marketingnek nevezzük:

  1. Tehát először meg kell tanulnod az alapot, ami minden cégvezetőnek szükséges.
  2. Ez után második lépésként a csatornákat kell alapszinten megismerni – mindet!
  3. Majd végül elmélyedni abban az 1-2 csatornában, amire a legnagyobb szüksége van a saját vállalkozásnak.

Ezt ajánljuk hozzá:

Kötelező: Marketing: mi az IGAZI jelentése? (minden amit tudsz – téves)

Kötelező: Márkaépítés: A brand és branding jelentése – és 5+2 lépése

Ajánlott: Online marketing: Jelentése, működése — legfontosabb eszközei

Exkluzív bónusz: Tölsd le hozzá a saját marketing terv mintádat – teljesen ingyen!

10. lépés: A folyamatok skálázása és önműködővé alakítása

Amikor elérsz oda, hogy:

  • Megvalósítottad az üzleti tervedet
  • Elkezdtek bejönni az ügyfelek
  • Imádják a termékedet/szolgáltatásodat

Akkor jön az optimalizálás időszaka:

Ugyanazt csinálni, amit eddig, csak gyorsabban és egyre nagyobb szinten!

Ezt skálázással és automatizálással érheted el.

A folyamataid automatizálását szoftverekkel vagy emberi segítséggel is megoldhatod.

A tanfolyamainkban ehhez minden szoftveres segítséget meg fogunk adni.

A csapatod pedig kétféleképpen bővülhet.

  1. Alapítótársakkal
  2. Alkalmazottakkal.
  • a magyar piacra szabva
  • az elmúlt évtizedünk tapasztalataival fűszerezve

Szeretnél hozzáférést kapni a #1 legfontosabb eszközünkhöz?

Könyv jegyzetek — a Targeter alapítóitól!

  • röviden, tömören, közérthetően tálalva

Alapítótárs

🙂 Ha jól választasz:

Egymás komplementerei lesztek, iszonyatos növekedést fogtok produkálni. Az egyikőtök mindig racionális lesz, ha a másikat elkapják az érzelmei. Tehát erősíteni fogjátok egymást – ugyanakkor a földön is tartjátok a másikat.

😞 Ha rosszul választasz:

Akadályozni fogjátok egymást, sosem lesztek egy lapon, “két dudás egy csárdában” dinamika alakul ki – és az egész vállalkozás egy nagy belső harccá fog válni.

Nem hiába mondják, hogy: 

Úgy válassz alapítótársat, mintha házastársat választanál.

A statisztikák alapján 2 alapító a legjobb.

Az egyikőtök a hustler (a vérbeli üzletember), a másik pedig a hacker (a mindent megoldó szakember). 

Amennyiben pedig az automatizálás és skálázás a cél, új emberekre is szükséged lesz!

Alkalmazottak

Nem kell ahhoz milliós bevétel, hogy új csapattagot vegyél fel.

Gondolj csak az egyszerűsített foglalkoztatásra, amellyel úgy vehetsz fel embert, hogy a fizetése nagy részét az állam állja.

Akkor érdemes embert felvenned, ha:

  • a céged alapjait már lefektetted
  • a vállalkozás ötletét kitaláltad
  • a jogi dolgokat elintézted
  • és már az is bebizonyosodott, hogy kereslet is van a termékedre/szolgáltatásodra.

Tehát mikor a cél már az, hogy rálépj a gázpedálra – azaz növekedj!

Természetesen nem muszáj embert felvenned, akár ki is szervezheted a feladataidat.

Ez rövidtávon sokkal előnyösebb, hiszen kisebb a kockázat.

Azokat a munkákat próbáld kiszervezni, amelyekhez a legkevésbé értesz. 

Az automatizálás szentháromsága:

  • Eliminálás (nem fontos feladatok kiiktatása)
  • Automatizálás (szoftverek, robotok)
  • Delegálás (emberek)

Ez a cikk átfogó képet ad – de nem megy bele a részletekbe!
Szerezz exkluzív hozzáférést emailen, ahol az üzleti stratégiánk 75%-át megosztjuk!

A lényeg

A cél az, hogy eljuss a 10. lépésig!

Ez nem lesz egyszerű – és gyors sem.

De a Targeter #1 küldetése az, hogy minél többen és gyorsabban a 10. lépéshez érjetek.

Gratulálunk!

Elindultál az úton.

Fontos! Ez az útmutató folyamatosan frissül. Mentsd el könyvjelzőként – vagy értesülj róla emailben.

6 hozzászólás

  1. Viranyi Krisztina

    Kedves Targeter!

    Sajnos sem A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt-ot nem nyitja meg nekem a gep, se az exkluziv hozzaferest nem kaptam meg. Elkuldenetek kerlek e-mailben?

    Válasz
    • Molnár Dávid

      Kedves Krisztina!

      Elküldtük, jelezz majd emailben, hogy megérkezett-e 🙂

      Válasz
  2. Mira

    Sziasztok,

    Ugyanaz a problemam, mint a fentebbi post irojanak:

    Sajnos sem A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt-ot nem nyitja meg nekem a gep, se az exkluziv hozzaferest nem kaptam meg.

    Elkuldenetek kerlek e-mailben?

    Válasz
    • Molnár Dávid

      Szia Mira,

      Természetesen, már küldjük is 🙂

      Válasz
  3. Irén

    Sziasztok! Sajnos én nem először leszek vállalkozó… De most kezdek rájönni az ízére. Sok hasznos tanácsot kaptam Tőletek, amit hálásan köszönök! Most kezdődik a jövőm!

    Válasz
    • Molnár Dávid

      Kedves Irén,

      A legtöbben mind így voltunk / vagyunk ezzel — nagyon ritka, hogy elsőre sikerüljön. Csak folytasd!

      Sok sikert, reméljük tudunk segíteni a sok anyaggal!

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

30 darab extra vállalkozásötlet

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Remélem megmozgatja a fantáziádat és közte lesz a te milliókat érő vállalkozásod alapötlete is.

Exkluzív hozzáférés: Kizárólag emailben!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Extra webshop ötletek

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.