Webáruház készítés: Az egyes fajtáktól az árakig (útmutató)

START vállalkozás indítás kurzus — INGYEN

Extra vállalkozás- és webshop ötletek, feladatok, kérdések, esettanulmányok és exkluzív anyagok.

Érdekel

Mi a webshop készítés – egyetlen mondatban?

Az egyik legjobb vállalkozási lehetőség 2023-ban! 

Nem hiába szerepel a top vállalkozás ötletek között.

  • Kényelmes
  • Kiszervezhető
  • Automatizálható

…és a listát még folytathatnánk.

A fenti előnyök közé tartozik például, hogy a webáruház készítés gyors… nagyon gyors.

De csak ha pontosan tudod, hogyan kell.

Ez a cikk pont ebben segít!

Lépésről-lépésre 🙂

Hogyan néz ki az online webshop készítés teljes képe (azaz a big picture), mire kell nagyon odafigyelni, merre tart az online kereskedelem – és hogyan történik a webáruház létrehozása a gyakorlatban? 

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Az e-kereskedelem jövője

Biztos, hogy az e-kereskedelem a vállalkozás jövője?

Az biztos, hogy már 600+ milliárd forintért vásárolunk évente online.

Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.

A 2020-as vírus pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.

Olyanok is elkezdtek online vásárolni, akik eddig sosem tették.

Nem túlzás tehát kijelenteni, hogy az e-kereskedelem az egyik legjövedelmezőbb vállalkozás szektor.

Ha szeretnéd megtudni, mik a legfrissebb trendek és mi az online kereskedelem jövője – ez a cikk neked szól:

Blog: E-kereskedelem: Jelentése – és a legfrissebb trendek (2023)

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Webáruház készítés

webáruház készítés

1. Termék

Mint minden vállalkozás, a webshop készítés is egy jó termék ötlettel kezdődik 🙂

Két kategória létezik:

  1. Akinek még nincs terméke
  2. Aki már tudja, mit szeretne árulni

A) Még nincs termék

A webáruház készítés során fontos, hogy olyan terméket válasszunk, ami webshop-kompatibilis – tehát ami megfelel az e-kereskedelem szabályainak. 

Amennyiben még nincs terméked, ez a cikkünk neked szól:

Blog: Webshop ötletek 2023 – legkeresettebb termékek [példákkal]

A segítségével megtalálhatod, hogy:

  • Mivel érdemes kereskedni?
  • Melyek voltak a legkeresettebb termékek és webshopok 2020-ban?
  • Hogyan találhatsz még több webáruház ötletet?

B) Már van termék

Még ha van is terméked, egy webshop lehetőséget ad a diverzifikációra.

Hiszen a webshopban végtelen mennyiségű terméket árulhatsz, nincs fizikai limit – mint egy offline üzletben.

A termékkör bővítésénél ugyanarra kell figyelni, mint az új termékötletek megtalálásakor.

Azt javasoljuk tehát, hogy olvasd el az előző, “Még nincs termék”-nevű fejezetet.

2. Niche megtalálása

Ha már megvan, mit szeretnél eladni, akkor jön a következő kérdés.

Kinek?

A kisebb probléma az, hogy ugyanazt a terméket rengetegféle embernek tudod eladni.

A nagyobb viszont az, hogy óriási lesz a konkurencia, mert manapság mindenki webáruház készítésén töri a fejét.

Éppen ezért “szakosodnod” kell.

Meg kell találnod azt a niche-t, akinek értékesíteni akarsz:

  • Ne állateledelekkel kezdj, hanem macskaeledelekkel
  • Ne sportruházattal kezdj, hanem teniszruházattal
  • Ne mobiltelefon tokokkal kezdj, hanem iPhone tokokkal

Addig kell szűkítened a piacod, amíg még nem túl kicsi a célcsoport.

Lehet, hogy a “vitamin kutyáknak” még nem elég szűk, de a “vitamin vizsláknak” már túl szűk piac.

Találd meg az optimális niche-t, amiben piacvezető tudsz lenni – és csak utána bővíts!

A célcsoport megtalálásához és célzásához olvasd el ezt a cikket:

Blog: Buyer persona: jelentése, elemzés – és a készítés (mintával)

3. Webshopok fajtái

A következő lépés, hogy kiválaszd, milyen webshop készítése a cél.

Teljesen más webshop motor való:

  • A kezdőknek — vagy a tapasztalt vállalkozóknak
  • A fejlesztői tudással — vagy anélkül rendelkezőknek
  • A kevés — vagy a sok pénzből elindulóknak

De pontosan milyen?

Az alábbi cikkünkben részletesen elmagyarázzuk:

Blog: Top 5: A legjobb webshop motorok (kategorizálva)

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

4. Webáruház logisztika

A logisztika az egyik legfontosabb része a webáruház készítésnek.

Ide tartozik minden, ami:

  • Raktározás
  • Csomagolás
  • Szállítás
  • Nyilvántartás
  • Beszerzés

Ez a lépés meghatározza, hogy milyen terméket fogsz forgalmazni – és fordítva is.

Alapvetően 3 logisztikai megoldás létezik:

  1. Saját logisztika
  2. Fulfillment
  3. Dropshipping

A) Saját logisztika

Ekkor a készleteket te magad raktározod, csomagolod, szállíttatod. 

Talán ez viszi el a legkevesebb pénzt – de cserébe ez viszi el a legtöbb időt.

B) Fulfillment

Léteznek olyan fulfillment szolgáltatások, akik teljes egészében átveszik tőled a raktározást, csomagolás, szállítást, és minden mást.

Ez azt jelenti, hogy neked szinte egyáltalán nem kell a termékkel foglalkoznod – csak eladnod.

A fulfillment cégnek bár fizetned kell ezért, de például jóval olcsóbb szállítási ajánlatokkal számolhatsz, mintha te magad végeznéd.

C) Dropshipping

A dropshipping a 2010-es évek legnagyobb e-kereskedelmi szenzációja.

A lényege, hogy a termékkel abszolút nem érintkezel, mert azt vagy a gyártó, vagy a dropshipping partner küldi egyből a vásárlóhoz, addig pedig ők raktározzák.

Tehát lényegében csak be kell tenned egy virtuális terméket a webshopodba – és ha valaki megveszi, ők intézik helyetted.

Érdekel a dropshipping?

Akkor ez a cikkünk neked szól:

Blog: Dropshipping: Jelentése, adózás, működése Magyarországon

5. Értékesítés

A termék csak az egyenlet egyik fele.

A másik: az eladás.

Ahhoz, hogy a webáruház profitábilis legyen, nem elég a jó termék. Emberekre is szükséged lesz, akik megvásárolják.

Itt jön a képbe a marketing.

Ha kíváncsi vagy, mi is a marketing, milyen csatornái vannak, és hogyan érdemes csinálni:

Blog: Marketing: mi az IGAZI jelentése? (minden amit tudsz – téves)

És ami még fontosabb — mire lesz szükséged hozzá?

Blog: Hamarosan.

Ezekre lesz szükséged egy webshop létrehozásához.

webáruház létrehozása

De előtte még tudnod kell 3 nagyon fontos dolgot.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Mennyibe kerül a webshop készítés – és mi kell hozzá?

Az online webshop készítési költségeket két kategóriába lehet sorolni:

  • Webshop készítés költségei
  • Webshop üzemeltetés költségei

Kíváncsi vagy, hogy pontosan milyen elemekből állnak össze?

Akkor ez a cikk neked szól:

Blog: Webshop indítás & üzemeltetés (összes költség + jogi feltétel)

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Webáruház készítés feltételei

Van néhány jogi feltétel, amely hozzátartozik a webshop készítéshez.

A legtöbb webshop esetében nincs szükség szakképesítésre vagy működési engedélyre.

Csupán 3 kategória van, aminek eleget kell tenni:

  1. Információ és tájékoztatási kötelezettség
  2. Számlaképesség
  3. Bejelentési kötelezettség

1. Információ és tájékoztatási kötelezettségek

Egyrészről kommunikálnod kell az általános adatokat:

  • Név, vagy cégnév
  • A kapcsolattartó személy neve
  • Elérhetőségek – e-mail cím, telefonszám, cím, stb.
  • Vállalkozói igazolvány szám, adószám, vagy a cégjegyzékszám
  • Adatvédelmi Tájékoztató és Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Ezenkívül minden vásárlói jogot és információt, ami a vásárlónak fontos lehet a rendeléssel és annak menetével kapcsolatban:

  • Termékkínálat
  • Fizetési lehetőségek
  • Kézbesítési módok
  • Garancia, szavatosság, jótállás
  • Elállási jog
  • Adatvédelmi tájékoztatás
  • Megrendelés elküldése előtti tájékoztatás
  • Megrendelés után visszaigazolás küldésének kötelezettsége

És a nyilvánvaló, kötelezően megjelenítendő adatokat a termékedről, mint például a termék neve, termékleírás, kép, ár, stb.

2. Számlaképesség

Bárki készíthet webshopot, aki cselekvőképes magyar állampolgár.

Ehhez lehetőség van bármely vállalkozási formát és adózási formát kiválasztani, például egyéni vállalkozó KATA adózással, vagy Kft.

Magánszemélyként sajnos erre nincs lehetőség, előfeltétel ugyanis a számlaképesség.

3. Bejelentési kötelezettség

Bár nem engedélyköteles a webshop indítás – több dolgot is be kell hozzá jelenteni a hatóságok felé.

Egyrészről ilyen a tevékenységi kör.

A legtöbb webshop a 4791 TEÁOR számhoz tartozik, ami a “Csomagküldő, internetes kiskereskedelem” megfelelője.

Ehhez itt találsz részletes cikket:

Blog: Tevékenységi körök: Mit válasszak? (részletes útmutató).

Emellett a csomagolást is be kell jelenteni az adóhatóságnál, ebből kifolyólag pedig környezetvédelmi termékdíjat kell fizetni utána.

Az online vállalkozásoknál a marketing szinte borítékolható, ezért az utolsó bejelentést a NAV-hoz és az Információszabadság Hatósághoz kell bejelenteni, mégpedig az adatkezelési tevékenység miatt.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

A lényeg

10 év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem.

Ez számokban kifejezve közel 1.000 milliárd forintot jelent.

Nem kérdés tehát, hogy az online kereskedelem hihetetlenül jövedelmező vállalkozás ötlet.

Ha webáruház készítés előtt állsz – íme a legjobb inspirációk:

Blog: Top 10: A legszebb külföldi + magyar webshop [képekkel]

Blog: TOP 10 legnagyobb forgalmú külföldi + magyar webáruház [2023]

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

Vállalkozói START kurzus INGYENESEN

Minden nap 1 email, 5 napon keresztül. Igényeld, és azonnal érkezik az első email.

Sikeres feliratkozás