Rengeteg vállalkozó álma hangzik így:
Ülni a strandon, szürcsölni a Mojito koktélt, és hallgatni a telefon pittyegését, ahogy percenként újabb rendelés érkezik be.
Ehhez hasonló élményt nagyon kevés vállalkozás tud nyújtani – de a webshop igen!
- teljesen kiszervezhető
- 100%-ig automatizálható
- a belépési küszöb pedig nagyon alacsony.
Nem hiába van tele webshop ötletekkel a legjobb vállalkozás ötletek cikkünk.
De melyek a legkeresettebb termékek, amikre ilyen kapós a piac?
Ebben a cikkben megmutatjuk – és azt is, hogyan tudsz ilyeneket találni!
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Mire van kereslet?
Tartalom
A legjobb webshop ötletek
Az, amit árulsz, szinte minden mást meghatároz.
A webshop ötlettel teszed le az új vállalkozásod alapkövét, ami hatással lesz a:
- szállítási módokra
- logisztikára
- webshop felépítésére, kinézetére
- értékesítési/marketing csatornára
… és így tovább.
Éppen ezért nagyon fontos, hogy a legtökéletesebb terméket válaszd – amit könnyű értékesíteni.
De mi jellemzi a jól eladható termékeket?
Mivel érdemes kereskedni?
Ahhoz, hogy a terméked remekül eladható legyen online, 3+1 feltételnek kell megfeleljen.
1. Magas profit – vagy rengeteg eladás
A legkeresettebb termékek jellemzője, hogy vagy nagyon magas az árrés a beszerzési ár és az eladási ár között, vagy ha alacsony, akkor rengeteget tudsz eladni belőle.
Magas profittartalmú például egy elektronikus infotermék, mint például az ekönyv. Nem kell kinyomtatnod, nem kell kiszállítanod, csupán megírnod és eladnod.
Tehát lényegében csak marketing költséged lesz, de az eladási ár nagy része a zsebedben marad.
Egy remek példa a MAKE könyv, ami átszámítva 10.000 forintba kerül, és a megvásárlás után azonnal olvasható az oldalon – de le is tölthető. A képen látható, hogy 10.000 darab alatt van az eladás – de már ez is több, mint 200.000$-t, átszámítva több, mint 60 millió forintot hozott.
Ne legyenek kétségeink, hogy ennek az oroszlánrésze bizony profit.
A másik kategória az alacsony profitú, de nagy számban eladható termékek. Ezek közé tartoznak az előfizetés alapúak, mint például a Dollar Shave Club, amely olcsó higiéniai eszközöket küld a férfiaknak minden hónapban, például borotvát, tusfürdőt – olyan dolgokat, amelyeket (jobb esetben) rendszeresen vásárolnak.
A profit alacsony a termékeken, de az eladás rendszeres, ezért a sok kicsi sokra megy.
2. Aktív kereslet
A legkeresettebb termékek Magyarországon azért futnak olyan jól, mert egy valós problémát oldanak meg.
Amikor azt kérdezed, hogy “Mivel kereskedjek?”, akkor nagyon fontos, hogy olyan terméket válassz, amire az emberek már aktívan keresnek.
Ha te magad próbálsz igényt kialakítani, az egy sokkal nehezebb út – amit csak a profiknak ajánlunk.
Kezdőként érdemes a biztosat választani.
A cikk későbbi részében megmutatjuk, hogyan tudod felmérni, mire van kereslet.
3. Webshopban keresik először
Olyan dolgokat érdemes árulni, amiket az emberek webáruházból vásárolnak.
Klasszikus példa a kávé.
Vannak kávémárkák, amiket szinte biztosan szupermarketből vesznek meg az emberek a heti bevásárlás közben.
De vannak specialty, különleges kávék – amiket sokkal könnyebb webáruházban értékesíteni.
+1. E-kereskedelemre vannak szabva
A fenti 3 jellemzőn kívül az e-kereskedelemre szabott termékeknek van még néhány jellemzője:
- Nem törékeny
- Kicsi
- Könnyű
- Könnyen szállítható
- Nem szükséges mögé nagy márka
- Nincs szükség komoly engedélyekre, bevizsgálásokra
- Nem túlságosan drága
Egy olyan terméket kell keresned, amit egy viszonylag ismeretlen webshopból is megvásárolnak, és a termék biztonságban és gyorsan eljuttatható a vásárlóhóz – viszonylag olcsón!
Most, hogy már tudod, milyen jellegű termékeket kell keresned, ideje megnéznünk KONKRÉTAN, hogy mik a legkeresettebb webshopok és a legkeresettebb termékek – és milyen webáruházat érdemes nyitni!
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A legkeresettebb webshopok
A magyar piacon a Google keresési mennyiségei alapján az alábbi kategóriákra keresnek a legtöbben:
- Elektronika
- Autó, motor
- Játék
- Ruházat
- Lakberendezés
- Kerékpár
- Horgászat
- Sport
- Könyv
Azonban sokkal pontosabb képet kaphatunk, ha a bevétel alapján vizsgáljuk meg a legkeresettebb webshopokat.
Ezeket az adatokat a legnagyobb forgalmú webáruházak cikkünkből tudhatod meg.
Exkluzív bónusz: Töltsd le a 10 nagyszerű webshop ötletet – amelyek nincsenek a listában!
Az egyik legkeresettebb termék is köztük van.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész)
A legkeresettebb termékek
Milyen webshopot indítsak?
Ahhoz, hogy pontos képet kapj a kérdésedre, nem csak a legkeresettebb termékeket kell megtalálni, hanem azokat is, amik MÉG nem a legkeresettebb termékek, de a trendek alapján növekvőben vannak, és 1-2 éven belül a legjobb webshop vállalkozásokká válhatnak.
Ezért a lista nem csak a leggyakrabban vásárolt online termékeket, hanem a feltörekvőket is tartalmazza.
Hiszen sokkal könnyebb berobbannod egy olyan piacra, ami még nem telített!
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Elektronika
1. Okosórák
Az Apple Watch megjelenése óta bajban vannak a hagyományos óragyártók.
Ma már úgy vehetsz luxuskelléket, hogy annak funkciója is van – nem csak az időt mutatja.
Ezzel pedig nehéz versenyezni egy hagyományos aranyórának.
2. Autó porszívó
Kis méretű elektronikai termék, ami befér az autó bármely zugába.
Emellett a webshop szempontjából is nagyon megfelelő, hiszen könnyű, nem törékeny, könnyen szállítható.
És egyre nagyobb rá a kereslet!
3. Elektromos kandalló
Ki ne szeretne a ropogó tűz melegénél könyvet olvasni, vagy a családjával beszélgetni egy pohár finom bor mellett?
A probléma az, hogy nem mindenki él kertesházban, sőt valljuk be, Magyarországon ez a ritkább.
Szerencsére itt a megoldás!
Sport
1. Masszázspisztoly
Ez a trend a semmiből lőtt ki nemrég.
Célja, hogy a nehéz edzések után lenyújtsa és kimasszírozza az elfáradt izmokat.
Magyarországon még viszonylag ritka, ezért remek alkalom mutatkozik a forgalmazására.
2. Kényelmi sportruházat
Gyakori kérdés, hogy mit válasszon az ember, amikor sportosan szeretne öltözködni:
- Kényelem
- Sportruházat
A válasz: mindkettőt!
A kényelmi sportruhák (angolul athleisure) összehozzák ezt a két jellemzőt, és egyetlen termékkategóriaként árulják – évek óta egyre nagyobb számban!
3. Elektromos roller
Az elektromosság szép lassan átveszi az olaj helyét.
Az autó mellett a roller piac az, ami a legnagyobbat növekedett az új technológiának köszönhetően.
A fenntartható energia pedig az egyetlen út az emberiség számára, amin tovább járhat, ezért nem kell attól félni, hogy ez a divat lecseng.
Ruházat
1. Alakformáló ruházat
Újra kezd divatba jönni a régi korok alakformálása.
Az alakformáló ruházatot angolul shapewear-nek nevezik.
Bár a fehérnemű iparágban kezdte meg reneszánszát, ma már szinte bármilyen ruházattal kapcsolatos webshopban aktívan keresnek rá az emberek.
2. Hátizsák
Egyre több embernek van szüksége laptopra a mindennapokban.
Emellett egyre több ember utazik.
Célszerű rámenni a dolgok szállításának egyik legegyszerűbb módjára: a hátizsákokra.
3. Hálós cipők
A kényelem egyre nagyobb szerepet kap a divatban.
Kezdünk rájönni, hogy nem kell feltétlenül kényelmetlennek lennie annak, ami szép vagy hasznos.
Ennek ékes példája a hálós cipő is, ami amellett, hogy rendkívül kényelmes és szellőzik benne a láb – még jól is néz ki!
Lakberendezés
1. Kanapé és ágy huzat
2019-ben és 2020-ban rengetegen fektették be a pénzüket ingatlanokba, hogy kiadják albérletbe.
Ezzel egyidőben az Airbnb is fénykorát éli, Magyarország pedig egy hihetetlenül népszerű turista célpont.
Azonban a higiénia kérdése nehéz, mikor heti szinten új emberek laknak a lakásban.
Erre nyújtanak megoldást az (akár méretfüggetlen) huzatok.
2. LED világítás
A LED egy hihetetlenül takarékos világítási forma.
Nem csak olcsó, de jóval hatékonyabb is, mint bármi más.
Az átváltás viszont lassú, mert rengeteg régi ház nem LED-ekkel épült, ezért biztosra vehető, hogy még jó pár évig hihetetlenül népszerűek lesznek a LED termékek – amíg fel nem találnak még olcsóbb és hatékonyabb világítási módot.
3. Álló asztal
A #1 legnagyobb ellenségünk jelenleg a sok ülés.
De mit tehetünk, ha a munkánk megköveteli, hogy számítógép előtt legyünk?
A megoldás: Álló asztal!
Egyéb
1. Matcha tea
A matcha tea egyre népszerűbb.
Mindenki azt hitte róla, hogy csak egy fellángolás, de ez a fellángolás már hosszú évek óta tart – és nem látni a végét!
Remek előfizetéses webshop indítható vele, ahol a fókuszt később ki lehet terjeszteni más tea termékekre is.
2. Szakáll termékek
A képen a szakáll kiegyensítő termék trendje látható, de a termék hihetetlenül friss.
A szakáll higiéniai iparág hihetetlenül fellendült az utóbbi években.
Rengeteg termék van már a piacon, kezdve a szakállolajtól a szakállnyírón át egészen a speciálisan a szakáll szőrzetére kifejlesztett festékekig.
Ha gyors választ kellene adnunk arra, hogy milyen webáruházat érdemes nyitni, a szakállgondozás biztosan benne lenne a top5-ben.
Akár előfizetéses webshopot is lehet rá építeni!
3. Ruházat pléd anyagból
A divat iparág hihetetlenül gyorsan változik.
Ennek következménye az, hogy a pléd ruhák, például a pléd kapucnis pulcsi ismét népszerű lett.
Ha divattal kapcsolatos termékekkel szeretnél kereskedni, tudnod kell, hogy nem feltétlenül rossz az, ami ronda.
A pléd ruhák ezt bizonyítják, ugyanúgy, mint a ronda karácsonyi kötött pulcsik.
Ezek a legkeresettebb termékek – de ez korántsem az összes jó webáruház ötlet.
Ahhoz, hogy megtaláld milyen webshopot érdemes nyitni, meg kell tudnod hogyan keress te magad is webshop ötleteket.
Webáruház ötletek találása (lépésről-lépésre)
Még mindig kérdés benned, hogy “mit áruljak?”
Megmutatjuk, hol találhatod meg a legjobb webáruház ötleteket!
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
1. lépés: Google
A legjobban akkor jársz, ha angol kulcsszavakat írsz be, ugyanis ami külföldön (főleg az USA-ban) népszerű, az jó eséllyel hozzánk is begyűrűzik.
Olyan kifejezésekre kell keresned, mint:
- Best products to sell
- Online business ideas
- Ecommerce business ideas
- What to sell online
- Trending products
Ha nem is tudsz angolul, a termékek neveit és kategóriáját egy egyszerű Google Fordítóval is könnyedén magyarra tudod fordítani.
2. lépés: Google Trends
Ez a Google ingyenes trendjelző eszköze, amely képes megmutatni:
- A termékek felfutási idejét
- Napi, havi, éves vagy akár évtizedes keresési történelmet
- Új termékötleteket
- Új webáruházötleteket
- Más piacokon népszerű kifejezéseket
Tehát meg tudod vele jósolni a trendeket, amelyek majd begyűrűznek hozzánk, látod hogy a világ éppen mire kíváncsi, de akár a magyar keresések mozgását is láthatod vele.
Ha például rákeresel arra a kifejezésre, hogy “webáruház”, akkor egyből láthatod, hogy mely webshopok vannak éppen a topon.
Láthatod a szezonalitásukat, hogy vajon többéves viszonylatban növekszik-e a kereslet vagy csökken… gyakorlatilag minden fontos adatot, ami ahhoz kell, hogy eldöntsd, milyen webáruházat érdemes nyitni.
3. lépés: Webshop figyelők
A webáruház figyelő alkalmazások megmutatják, hogy melyek azok a webáruházak, amelyek a legjobban futnak jelenleg.
Összegyűjtik és kilistázzák őket – neked pedig csak annyi a dolgod, hogy kiemelezd a találatokat.
De nem ám csak néhány webshopot láthatsz. Több tízezer webáruházról beszélünk!
A segítségükkel nem csak azt láthatod, hogy mit árulnak – hanem ami még fontosabb: hogyan árulják.
Láthatod a stratégiájukat, a kommunikációt, a mögöttes rendszert. Mindent.
4. lépés: Trend figyelő eszközök
Ezek webáruházak helyett inkább a termékekre, és azok trendjeire koncentrálnak.
Ezt rengeteg faktor alapján tehetik, lehet az közösségi média követés, említés, megosztás, keresett kulcsszó, stb.
Ilyenek például:
5. lépés: A legnagyobb e-kereskedelmi oldalak bestsellerei
Az Amazon, az Alibaba vagy az Etsy évente $ száz milliárdokért ad el termékeket.
Szerencsére szűrhető az oldalukon, hogy mely termékekből adják el a legtöbbet.
Az Amazonon például minden elő van számodra készítve a kutatáshoz:
- A termékek sorrendben vannak
- Kategorizálva vannak
- Egy adott kategórián belül top5 vagy top10 helyett akár 100 találatot is láthatsz.
Ráadásul a .com, a .co.uk és az amazon.de magyarul is használható a Google Fordító bővítmény segítségével!
De mondhatod azt, hogy amik az USA-ban népszerű webshop termékek, arra itthon nem lesz kereslet.
Ekkor érdemes ugyanezt a lépést megjárnod itthon is a legnagyobb hazai webáruházakkal.
A Vatera a saját blogján például rendszeresen, minden hónapban megosztja a top 10 keresésüket és a top 10 kategóriájukat.
Az eMag minden évben közzéteszi a legérdekesebb adatait a Black Fridayről.
De rengeteg hasznos információt tudsz kinyerni a közösségi oldalakról is, például a Twitterről.
A Google Shopping 100-at is érdemes követned, mert rendszeresen frissül – kategóriába rendezve!
Ezenkívül még rengeteg más módon megtalálhatod, hogy mivel érdemes kereskedni.
A záró fejezetben elmondjuk, hogyan kaphatod meg azokat is!
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Gyakori kérdések
Olyan vállalkozás ötletet válassz, ahol a terméken nagy a profitod VAGY sokat tudsz eladni belőle, emellett magas rá a kereslet, gyenge a konkurencia, és megfelel az e-kereskedelmi feltételeknek, amelyeket a cikkben részletezünk (pl.: könnyű, kicsi, nem törékeny, stb.).
legkapósabb termékei között ott voltak a robotporszívók, a különböző kábel nélküli termékek (pl.: töltő, fülhallgató, stb.), a különböző illóolajok és párologtatók – illetve az ingatlanok is.
Idén rendkívül népszerűek lesznek a bluetooth (kábelmentes) termékek, de a rengeteg ingatlanvásárlásnak köszönhetően az okosotthonok és okosasszisztensek is (pl.: Google Home), a telefon kiegészítők – de egyre jobban megindulnak a fenntartható termékek (elektromos roller, bambusz fogkefe, cukornád szívószál, lebomló telefontok, stb.)
Ahogy a jövőbe nézünk, egyre fontosabbakká válnak a fenntartható termékek (elektromos közlekedés, illetve minden, ami eddig műanyagból készült), emellett az allergén-mentes ételek (pl.: laktózmentes), a kisállat kiegészítők, a telefonkiegészítők is fénykorukat fogják élni. De vannak, amik 2019-hez képest jelentősen visszaesnek, például az ingatlan.
A lényeg
Remélhetőleg most már tudod, mit érdemes árulni és forgalmazni (vagy legalábbis tudod, hogyan találd meg).
Azonban a webshop ötlet megtalálása még csak a 0. lépés – ez után kezdődik az igazi játék.
Kíváncsi vagy, mi kell a webshop indításhoz, és hogyan lehet felépíteni a semmiből?
Akkor a legjobb helyen jársz!
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Kérdésed van az egyik webáruház ötlettel kapcsolatban?
Tedd fel nekünk kommentben!
A komment szekció az, ahol a leginkább elérhetőek vagyunk – ne habozz 🙂