Ha online webáruház indítása előtt állsz, a #1 legfontosabb szabály:
Ne találd fel újra a kereket.
A webshopok piaca bár még gyerekcipőben jár – de már nem új.
Ok-okozati összefüggés van aközött, hogy melyik a legjobb webáruház, és kié a legjobb:
- Marketing
- Kommunikáció
- Ügyfélkezelés
- Üzleti modell
- Termékkínálat
…és így tovább.
Kíváncsi vagy, hogyan zajlik a kommunikáció, a marketing vagy az értékesítés a legmagasabb szinteken? Kezdd a top10 webáruházzal – nem hiába vannak ott, ahol.
De melyek a legjobb webshopok, akiket érdemes figyelned?
Tartalom
Az online webáruházak helyzete és jövője
Ma már kimondhatjuk, hogy 8 milliárd ember él a földön.
Ennek több, mint negyede, tehát 2+ milliárd ember vásárolt valamit az interneten 2020-ban.
Magyarországon 5,4 millió ember vásárol a kevesebb, mint 10 millióból – ami a felnőtt magyar internetezők 91%-a.
Számszerűsítve ez 625 milliárd forintott jelentett 2019-ben.
Ehhez kapcsolódik a legmeghökkentőbb statisztika:
Magyarország teljes forgalmának több, mint ⅓-át a top 10 online áruház adja.
Ez óriási dominancia.
Érdemes a saját hasznunkra fordítani, és kielemezni őket, hogy:
- Hogyan csinálják a marketinget?
- Milyen szállítási módok vannak?
- Hogyan működik maga a webshop motor?
- Mivel vesznek rá újravásárlásra?
- Milyen logikai struktúrát követ az online boltok felépítése?
Az kijelenthető, hogy az online áruházak, és az egész e-kereskedelem növekszik – és ez még így is lesz nagyon sokáig.
Nem hiába kezeljük kiemelkedően jó vállalkozás ötletként.
De melyik iparágban a legnagyobb a kereslet?
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A legkeresettebb termékek és termékkategóriák
Ha szigorúan a top 10-et akarjuk megvizsgálni, akkor a következő kategóriák futnak a legjobban:
- Hagyományos, mindent áruló webáruházak
- Műszaki webáruházak
- Könyv áruház
- Élelmiszer áruház
Érdemes azonban a Google keresések alapján is kategorizálni a legkeresettebb termékkategóriákat:
- Elektronika
- Autó, motor
- Játék
- Ruházat
- Lakberendezés
- Kerékpár
- Horgászat
- Sport
- Könyv
Nem hiába van, hogy az online vásárlási oldalak zöme ezekbe a kategóriákba esik.
Amennyiben kíváncsi vagy további részletekre, és a KONKRÉT legkeresettebb termékekre, olvasd el az egyik legnépszerűbb cikkünket:
Webshop ötletek: A legkeresettebb termékek [kategorizálva]
A legnagyobb forgalmú külföldi webáruházak listája
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Vannak köztük nagyon ismert amerikai nevek, olcsó rendelős oldalak, és kínai webshopok – de mindre igaz, hogy mammutméretű gigacégekké váltak az elmúlt 2 évtizedben.
A lista a következő:
1. Amazon

Az amazon.com egy itthon is széles körben ismert amerikai cég, akinek a tulajdonosa, Jeff Bezos a világ jelenlegi leggazdagabb embere, megelőzve az évtizedek óta vezető Bill Gates-t.
Bár Európában igen, Magyarországon közvetlenül nincsenek jelen – ennek ellenére itthon is népszerűek, mert talán a legszélesebb termékpalettát ők kínálják.
2. Jingdong

Hazánkban kevésbé ismert, pedig a világ második forgalmú külföldi webáruháza.
Kínai cég, és a legnagyobb konkurense a Magyarországon sokkal népszerűbb Alibabának.
A listában egyébként nem az egyetlen kínai.
3. Alibaba

Az Alibaba nagyobb kínai cég, mint a Jingdong – de a tavalyi évben utóbbi jobb bevételeket produkált, így a listában az Alibaba csak a 3. helyet szerezhette meg.
Itthon jóval ismertebb, mint honfitársa.
A céghez tartozik az Aliexpress is, de annyiban különböznek, hogy ott inkább B2C értékesítés történik (tehát magánszemélyeknek, egy-egy terméket értékesítenek) , míg az Alibabán B2B (tehát cégeknek, nagyobb számú terméket adnak el).
4. eBay

Senkinek sem kell bemutatni ezt a cégóriást, aki a 2000-es évek talán legnagyobb szenzációja volt az e-kereskedelemben.
Piactérként működik, tehát összekötőként eladók és vevők között – többnyire használt tárgyak értékesítésével és licittel.
Magyarországon rengetegen követték az üzleti modelljüket, például a Vatera.
5. Rakuten

Japán legnagyobb e-kereskedelmi cége.
Itthon leginkább onnan ismerhettük meg, hogy ők voltak az NBA és a Barcelona focicsapat fő szponzora.
6. Zalando

Az első európai cég a listában, Németországban, Berlinben van a székhelyük.
Főleg Európába értékesítenek, divattermékeket és cipőket.
7. Flipkart

Eredetileg Szingapúrban alapított webáruház, ma már Indiában, Bengaluruban van a székhelye.
Eredetileg az Amazonnál dolgozó 3 tanuló kezdte el, miután kiléptek a világ legnagyobb e-kereskedelmi cégétől.
Ezért nem csoda, hogy szinte ugyanúgy kezdték el, mint az Amazon: könyvek értékesítésével.
8. Home Depot

A legnagyobb lakás és otthonfelújítási internetes webáruház a világon.
Emellett több, mint 2200 offline üzletük is van több országban is.
Ami érdekes bennük, hogy bár az értékesítés online történik, a legtöbb vásárló elmegy a vásárolt termékért, és maga hozza el azt.
9. Otto Group

Az Otto egy német cég, amelynek Hamburgban van a székhelye.
Bár itthon nem cseng ismerősen a neve mindaddig, amíg meg nem említjük az egyik leányvállalatát: About You.
10. Suning

Kína harmadik legnagyobb forgalmú webáruháza.
700 városban 1300 üzletük van, és már benne vannak a top 10 legnagyobb forgalmú külföldi webáruház listájában.
Ezek a kereskedelmi láncok szinte mindent árulnak, nem érdemes kategorizálni őket.
A magyar oldalakon azonban már más a helyzet, ott egyes kategóriák sokkal jobban futnak, mint mások.
Nézzük, melyek ezek.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A legnagyobb forgalmú magyar webáruházak listája
Hiába ők a legnagyobbak hazánkban, többre is illik a jelző, hogy olcsó magyar webshop, ugyanis a hatalmas termékkínálatának hála nagyon jó áron tud értékesíteni.
Az internetes áruházak közül kiemelkednek a műszaki webáruházak – nem csoda, hogy több is felfért a top10 online boltok listájára.
Annyi van belőlük, és olyan kereslet van rájuk, hogy akár egy külön “műszaki webáruházak listája” is megállná a helyét.
Így néz ki tehát a legnagyobb forgalmú magyar webáruházak listája:
- eMag
- Extreme Digital
- MediaMarkt
- Alza
- 220Volt
- iPon
- Telekom
- Tesco
- Aqua
- Libri Bookline
A listát tekintve rengeteg köztük a magyar alapítású cég, főleg a műszaki webáruházak között.
Az Alza a 8. helyről jött előre a 4. helyre – ez egy nagyon erős növekedés, a legnagyobb a listában.
Egy új tagja is van a listának, ez pedig a Telekom.
A két cég növekedését a Mall.hu, illetve a Tesco online áruháza sínylette meg, előbbi lecsúszott a listáról és csak a 11. legnagyobb bevételt könyvelhette el, míg utóbbi a 4. helyről esett vissza a 8-ra.
Az élen trónfosztás történt, ugyanis tavaly még az Extreme Digital vezette a listát, idén azonban az eMag eladásai túrszárnyalták.
Azt még pontosan nem lehet tudni, hogy erre mekkora hatással van a tavaly bejelentett egyesülésük.

Az biztos, hogy egy olyan domináns online vásárlási oldal jött létre, amely a teljes magyar online eladás minimum 10, de inkább 15-20%-át fogja adni a következő időkben.
Gyakori kérdések a webshopokról
A magyar top10-ben dominálnak a műszaki webáruházak, név szerint: MediaMarkt, 220Volt, iPon, AQUA.
A legjobb árakat kétségtelenük a kínai webáruházakban lehet látni (még szállítási költséggel együtt is): Jingdong, AliExpress, és a Suning. Emellett még érdemes a Wish-t is megnézni, amely nincs benne a top 10 külföldi oldalban.
Amennyiben cégként szeretnél nagyobb mennyiségű terméket beszerezni, akkor az Alibabát. Amennyiben magánszemélyként, akkor az AliExpress-t és a Wish-t.
A lényeg
Már nem lehet azt mondani, hogy a webáruházak a jövő – ugyanis ez már a jelen.
Óriási bevételeket produkálnak, és a legtöbb magyar már vásárolt valamit online élete során.
Ha webshop indítása előtt állsz, érdemes megvizsgálnod őket:
- Milyen a marketingjük
- Milyen a kommunikációjuk
- Milyen az ügyfélkezelésük
- Mik a legjobban futó termékeik/termékkategóriáik
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Fontos!
Ha webshop ötlet után kutatsz, próbálj olyat termékeket felkutatni, amelyeket a nagy webáruházak még nem árulnak, mert a termékek még csak növekvőben vannak – de még nincsenek a csúcson!
Ekkor sokkal nagyobb esélyed lesz berobbanni, hiszen a konkurencia is sokkal gyengébb lesz, nem mellesleg pedig lesz időd felkészülni a bummra.
Kérdésed van?
Tedd fel nekünk kommentben!
A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂