Saját esettanulmány: 20.000+ havi olvasó 6 hónap alatt

2019 elején találtuk ki a Targeter ötletét.

2019 végén kezdtük el.

6 hónappal később pedig már 20.000+ havi olvasónk volt.

üzletviteli tanácsadás

🔥 Teljesen organikusan.

💰 Zéró fizetett hirdetéssel.

📈 Minden hónapban körülbelül 25-50%-os növekedéssel.

…mindezt egy fapados “béta” oldallal — ami mindent árasztott magából, csak bizalmat nem.

kidolgozott esettanulmány minta
ennyi volt a teljes oldal

Megmutatjuk hogyan kezdtük — és hova jutottunk azóta 🙂

…mindeközben pedig még azt is megtanulod, hogyan néz ki egy ilyen kidolgozott esettanulmány felépítése.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Esettanulmány: Egy igaz történeten keresztül

A kezdés előtt érdemes tisztáznunk, mi is az az esettanulmány — és mi a célja.

Az esettanulmány jelentése: Kutatási módszer, amely során egy már megtörtént jelenséget vizsgálunk, tanulmányozunk.

Ebből pedig visszafejtjük az egyes összetevőket, az eredményeket befolyásoló tényezőket, és a rejtett összefüggéseket.

Az esettanulmány minta jelen esetben a Targeter története lesz.

Az esettanulmány célja pedig, hogy:

  • Bemutassa a céget
  • Megmutassa a vállalkozás építés kezdeti lépéseit
  • Betekintést nyújtson a színfalak mögé

Történetünk 2016-ban kezdődik, amikor is 2 srác, a Molnárok elkezdtek vállalkozni.

Az egyikük, Molnár Balázs kilépett a munkahelyéről, hogy felhúzzon egy keleti tárgyakat értékesítő webshopot.

marketing tanácsadás
Bazsi a Teak Trade raktárában

A másik, Molnár Dávid ugyanebben az évben kezdte el saját kerttervező/kertépítő cégét.

esettanulmány készítése

Mindketten sikerrel jártak — a cégek a mai napig profitábilisan működnek.

Eközben az elsők között csatlakoztak egy induló SEO ügynökséghez részmunkaidőben, hogy tovább fejlődjenek — a cég pedig Magyarország egyik top online marketing ügynökségévé vált.

Itt ismerkedtek meg egymással. 🙂

…és innen kezdődik a közös történetük.

Az esettanulmány készítés kezdeti lépései

Az esettanulmány készítést mindig úgy érdemes kezdeni, hogy minden olvasót közös tudásszintre hozunk.

Erre a legjobb módszer az, ha elmondod az eredettörténetet, tehát az esettanulmány háttérsztoriját.

Ezzel egyrészről eléred, hogy mindenki értse a kidolgozott esettanulmány későbbi részét — másrészről pedig törődést váltasz ki, illetve kíváncsiságot keltesz, ami miatt érdekelni fogja az embereket nem csupán a kész esettanulmány eredménye és konklúziója, hanem az egész történet.

1. Vállalkozás ötlet kitalálása

Az ügynökséghez a legelsők között csatlakoztunk, szinte egyszerre.

Mindkettőnknek volt mellette egy vállalkozása, és egyezett a motivációnk, mert egyikünk sem a pénzért, hanem a fejlődésért jött — ezért részmunkaidőben csatlakoztunk.

A közös háttér miatt rendszeresen megmutogattuk egymásnak az új vállalkozás ötleteket, lehetőségeket.

Nagyon hasonlítottunk is, mert már az első nap azt mondták rólunk, hogy egymás teljes komplementerei vagyunk — amiben Bazsi jó (pl.: tech), azt Dávid utálja, és amiben Dávid jó (pl.: kreatív feladatok), azt Bazsi utálja.

rolunk
Érdekel, kik vagyunk? Itt mindent megtalálsz 🙂

Sok ötletet vitattunk meg, míg végül rájöttünk, hogy egy közös pont van mindegyikben, amiért mindketten rajongunk:

A vállalkozás építés.

Azt gondoltuk, hogy hitelesek vagyunk, hiszen: 

  • az egyikünk felépített egy jól futó webshopot 
  • a másikunk egy profitábilis szolgáltató céget
  • az ügynökségnél pedig testközelből láthattuk, hogyan épül fel a semmiből
Az esettanulmány írás kutatási része

A kutatásoknak többféle fajtája van, mint például kvantitatív (mennyiségi, számokkal kimutatható adatok), vagy kvalitatív (minőségi, számokkal nem kimutatható adatok). 

Azt, hogy a Sikermánia mekkora organikus forgalmat vagy email feliratkozó számot szerzett X idő alatt, kvantitatív adatoknak nevezzük.

De az, hogy e mögött mi áll, már kvalitatív adatnak számít.

Ahhoz, hogy választ kapjunk a “Mit?” mellett a “Miért?” kérdésre is, mindkét kutatási módszert érdemes használni az esettanulmány felépítése során.

Emellett különbséget tehetünk a primer (belső, saját adatok) és szekunder (külső, más forrásokból származó adatok) között.

Ez az esettanulmány mind kvantitatív, mind kvalitatív adatokat is tartalmaz, és primer kutatásnak számít, hiszen saját információkból dolgozik.

Még több kutatási információért érdemes elolvasni a piackutatásról szóló cikkünket.

2. Sandbox, azaz a homokozó időszak

Az ügynökségi céges Slacken reflektorfénybe került egy érdekes projekt.

Mégpedig azért, mert hiába tettünk meg bármit — a domain szűz volt, és az első 4-6 hónapban nem akart növekedni.

konkrét esettanulmány példa

A Google állítása szerint nem létezik olyan hivatalosan, hogy „sandbox” állapot – amikor egy domain kvázi karanténban lenne és hiába van linkje, hiába van jó tartalma, egyszerűen nem tud rankelni a top találatok között.

Ennek ellenére a legtöbb tesztünk azt mutatja, hogy 4-6 hónap szinte mindig kell, hogy egy nulláról indított domain organikus forgalma meg tudjon indulni felfelé. 

Ezért azt ajánljuk, hogy ha új vállalkozást fogsz indítani, akkor (amellett, hogy elkezded olvasni a Targeter-t 😉):

  • érdemes a domaint minél hamarabb lefoglalni
  • felcsapni rá egy fapados kezdőoldalt és néhány releváns tartalmat
  • és hagyni, hogy átlépjen ebből a “bár nem létező, de mégis látható” sandbox időszakból a teljes funkcionalitásba.

Ezt úgy nevezzük, hogy „domain felmelegítés”.

Egy másik megoldás, hogy már egy létező, bejáratott domaint vásárol az ember — ekkor nincs szükség várakozásra.

De mielőtt ezt eldöntöttük volna, hátra volt egy fontos kérdés:

Mi legyen a nevünk?

Fontos! 2019 elején találtuk ki a Sikermánia ötletét, és a domaint is megvettük nem sokkal később, de az első cikk csak 2019 legvégén került fel rá — addig csak hagytuk “érni” az oldalt, és a hitelességét igyekeztünk kicsit felépíteni a “sandbox” státusz végére. Ezért bár a 20.000+ havi olvasót 6 hónap alatt értük el az első tartalom publikálásától kezdve, de magát a domain vásárlást és a hitelesség építést (pl.: említések, hivatkozások, stb.) már pár hónappal hamarabb elkezdtük. Ezt javasoljuk neked is!

Az esettanulmány felépítése: a rejtett összefüggések

A kész, kidolgozott esettanulmányok egyik legfontosabb feladata, hogy betekintést nyújtsanak ne csak az eredményekbe, hanem a MIÉRT-ekbe is.

Éppen ezért fontos, hogy az olvasó lássa a konkrét számokon és történéseken kívül a háttérben zajló, színfalak mögötti eseményeket is.

Egy ilyen „rejtett eseménynek” az a lényege, hogy:

  • Egy érdekes, de a felszínen nem látható történésre világítson rá
  • Kegyetlenül őszintén mutassa meg a színfalak mögötti összefüggéseket
  • Ezzel pedig valami fontos dolgot tanítson az esettanulmányt olvasónak

3. Név

A név kitalálására létezik egy remek módszer, amit a tanfolyamainkban lépésről-lépésre megmutatunk.

Annyit azonban érdemes már itt is megemlíteni, hogy nagyon egyszerű, leíró, és elérhető nevet próbáltunk keresni.

Tudtuk, hogy “vállalkozás” lesz a témánk – de azt nem, hogy mennyire lesz szűk a fókusz.

Emellett pedig már tanultunk az előző cégeink névválasztási hibáiból, vegyük például az Út a Kerthez®-t:

  • A név félreérthető, mert elsőre nem világos, hogy utakról, vagy kertekről van szó
  • Sajnos nehezen megjegyezhető, mert három szóból áll
  • A ragozása szinte mindenkinek gondot okoz. Kihez fordulj segítségért? Az Út a Kerthezhez! Aucs… 🤕

A névválasztási feltételeink egy része ezért az lett, hogy:

  • Magyar és kifejező név legyen, amit könnyű kiejteni
  • Ragadós legyen, amit könnyű megjegyezni akár első hallás után is
  • Ne legyen túl szűk fókuszú, ami megköti, hogy mivel foglalkozhatunk a jövőben (pl.: webshopmánia)

Rengeteg weboldal volt, akinek „üzlet”, „vállalkozás” vagy „business” volt a nevében, ezért egy lépéssel tovább gondoltuk a dolgot.

Mi a vállalkozás számunkra?

  • Szabadság
  • Önmegvalósítás
  • Bizonytalanság
  • Kemény munka
  • Siker

A vállalkozás nem más, mint egy személyes növekedési rendszer – üzleti köntösbe öltöztetve.

Így jutottunk el a Sikermánia névhez.

De sajnos a „siker”-nek Magyarországon van egy nagyon negatív utózöngéje.

Rengetegen használták arra, hogy semmitmondó idézetekkel, és nesze-semmi-fogd-meg-jól jellegű tanácsokkal építsenek hatalmas követőbázist.

Ez fontos lesz a történet szempontjából 🙂

A név gyors kiválasztásával visszatérhettünk az előző pontban kifejtett “sandbox” részhez.

A domain bár elérhető volt, de egy másik cég is használta korábban.

Ez két dolog miatt veszélyes:

  1. A domainnel bármilyen negatív dolog történhetett, ami miatt elhagyták (pl.: Google büntetés, tehát nem tudna jó helyeket szerezni a keresési találatok között)
  2. Az előző tulajdonos még igényt tarthat rá, csak elfelejtette meghosszabbítani a domaint

Az első lépéshez végeztünk néhány gyors elemzést, ami meg is adta a választ: Nemhogy büntetés, de még 1-2 link is volt rajta, ami bár nagyon minimálisan, de növelte a hitelességét.

esettanulmány jelentése, fogalma
(2014 és 2019 között látszik, hogy nem teljesen zéró a “hitelesség”)

Biztos ami biztos, egy gyors Google keresést is futtattunk — ez pedig megerősítette, amit gondoltunk:

eset leírása lépésről lépésre

Ekkor továbbléphettünk a 2-es pontra, ahol az volt a legtisztább és leggyorsabb megoldás, ha megkeressük az eredeti tulajdonost, és engedélyt kérünk a név használatára.

Mivel a szakterületünk a “keresés” (keresőoptimalizáló ügynökségnél ismerkedtünk meg…), ezért nem telt túl sok időbe megtalálni — ő pedig az áldását adta.

Így minden adottá vált a név lefoglalására.

A sandbox időszak után pedig…

2020. január 1. — Megszületett a Sikermánia

Ekkor még nem sejtettük, hogy a cégnek újra meg kell majd születnie 😮

A kidolgozott esettanulmány “színfalak mögötti” része

Az esettanulmány írása során fontos, hogy megmutassunk olyan részleteket is, amit rajtunk kívül senki nem ismer.

Emiatt az olvasó is sokkal többet tanul az eseményekből, és az exkluzív információknak hála sokkal hitelesebbé válik az egész munka.

Fontos, hogy ezek az információk kövessék a “ne mondd, mutasd” alapelvet, tehát megfelelően legyenek bemutatva és bizonyítva (pl.: képekkel) – és ne csak megemlítve.

4. Branding

A “mánia” szóról azt hittük, hogy remek.

Rengeteg cég van, aki ezt a kifejezést használja a nevében – de igazán egyik sem tudta kisajátítani. 

Ez pedig hatalmas lehetőséget kínál a brandingre, mert 1) a szó nagyon népszerű, hiszen fülbemászó és mindenki ismeri, 2) az emberek kedvelik, különben nem használnák ennyien, 3) mégsem “birtokolja” senki.

3 remek módszer is van ennek a mérésére:

  1. Figyeld, hogy akiknek megemlíted a céged nevét, vajon pár perc/óra múlva már maguktól is emlékeznek-e rá — vagy újra megkérdezik
  2. Figyeld a direct forgalmad növekedését a többi marketing csatornához képest
  3. Keress rá Google-ban a nevedre

A mi nevünk az első pontra elég jól szerepelt – ennek pedig nagyon örültünk.

A kettes pontra vonatkozóan bár a forgalmunk nagy részét eleinte a Google-ből szereztük, de nagyon fontosnak tartjuk, hogy egy idő után átadja a helyét a direct forgalomnak (azok az emberek, akik közvetlenül az oldaladra jönnek fel, és nem keresésekből, közösségi médiából, vagy más forrásból érkeznek).

Ha tehát vizsgálni szeretnéd a branded erősségét, akkor érdemes megvizsgálni az oldalad direct forgalmát a többi csatornához képest:

kész esettanulmány
(01 = január, 02 = február, stb.)

Látható, hogy havonta növekszik a direct forgalom, ahogy az oldal egyre ismertebbé válik. De ekkor nem a számot érdemes figyelni, hiszen a teljes forgalom is nő, ezért nyilvánvaló, hogy a direct forgalom is vele együtt fog.

Sokkal inkább a direct forgalom százalékos arányát érdemes vizsgálni a többi csatornához képest, ami mint látható, az első hónapunkban még csak 0,2%, a 6. hónapban viszont már 1,25% volt.

Ahogy azt a piackutatás cikkünkben is írtuk, érdemes megvizsgálni ezt az arányt a konkurenseidnél is, hogy tudd, mennyire erős márkákkal kell szembeszállnod (itt tudod megtenni):

similarweb direct forgalom

Minél nagyobb a direct forgalom aránya -> annál erősebb brandről beszélünk -> annál nehezebb dolgod lesz.

Mi sajnos 6-7 éves lemaradásból indulunk a piacvezetőkhöz képest, ezért érdekes lesz látni, hogy milyen gyorsan sikerül elérnünk az ő számaikat.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

A harmadik, talán legegyszerűbb (és inkább csak ellenőrző) módszer a brand erősségének mérésére, ha egyszerűen rákeresel Google-ban.

esettanulmány írása

Ha nem te vagy a legelső találat, akkor még rengeteg dolgod van.

A márkánk tehát elkezdett ismertté válni!

…és pont ez mutatott rá arra, hogy baljós felhők gyülekeznek felettünk.

Az esettanulmány készítés “primer vagy szekunder” dilemmája

Az adatok elengedhetetlenek egy kidolgozott esettanulmány hitelességéhez.

De a legtöbb esettanulmány primer kutatás, tehát saját adatokat használ, így csak ők férnek hozzá – emiatt pedig nekünk (olvasóknak) nincs más lehetőségünk, mint bízni a forrásban, mert csak ők férnek hozzá ezekhez az információkhoz, mi nem tudjuk leellenőrizni.

Éppen ezért érdemes szekunder kutatásokkal is alátámasztani a kész esettanulmányt, hiszen ezek olyan adatok, amelyeket bárki szabadon megnézhet és leellenőrizhet, akár a saját példáján (például saját cégén) keresztül is.

5. Rebranding

Ahogy növekedtünk, úgy egyre több emberrel kerültünk kapcsolatba:

  • Meglett az első 100 vásárlónk
  • Az olvasóink száma kis túlzással minden hónapban megduplázódott
  • Olyan óriáscégekkel kerültünk partneri kapcsolatba, mint a Számlázz.hu vagy a Shoprenter

A sok beszélgetés azonban rávilágított valamire:

A Sikermánia név rémes.

Az összes nagy cég vonakodott attól, hogy megkeressen minket, mert azt látták, hogy amit csinálunk, az ő szavaikkal élve „vérprofi, de a nevünk nagyon elcsépelt”.

Ezt egy vállalkozónak nagyon rossz hallani, hiszen a „gyermekéről” beszélnek.

Amikor viszont már több helyről kapja az ember, elkezd figyelni a hangokra.

Azt gondoltuk, hogy „rendben, a partnereinknek nem tetszik a nevünk, de mit szól a célközönség?”

Ahogy azt a tanfolyamainkban is tanítjuk: ha kérdésed van, gyűjts visszajelzést!

Mivel a feliratkozóink száma folyamatosan nőtt, ezért lehetőségünk volt megkérdezni őket (egy kérdőívvel) a nevünkről.

Az eredmény?

név vélemény 3
név vélemény 2
név vélemény

Nem volt mese, a Sikermániának mennie kellett.

Az új névnél igyekeztünk arra figyelni, hogy:

  • Angol, de magyarul is könnyen kiejthető, professzionálisabb név legyen
  • Köze legyen a fő szaktudásunkhoz, a marketinghez
  • Minden korábban említett feltételnek megfeleljen (pl.: rövid, egy szóból álló, stb.)

Így jutottunk el a Targeter-hez.

A reklámszakmában a hirdetések célzását „targeting”-nek nevezik — ebből jött a Targeter kifejezés, mint a személy vagy cég, aki a célzást végzi.

A név legnagyobb előnye? Semleges (a Sikermániával szemben, ami inkább negatív volt).

…éppen ezért mi tölthetjük fel értelemmel 🙂

Az új névnek köszönhetően pedig sokkal jobban tudtunk azonosulni a céggel!

Ennek hatására pedig annyit haladtunk 3 hónap alatt, mint az előző 2 évben összesen.

A cég nevének hatalmas érzelmi ereje van.

Ahogy a logónak is!

5. Logó

A logó kitalálása önmagában is idegörlő – hát még a megvalósítása.

Sokan azt javasolják, hogy ne is foglalkozz vele eleinte, mert van fontosabb dolgod.

Sajnos a dolog nem ilyen egyszerű.

A vállalkozás indítás első néhány hónapja roppant magányos.

vállalkozás egyik csapdája
Hiába éltem itt — magányos voltam

Ekkor hihetetlenül fontos, hogy megmaradjon a motivációd, és beleszeress a vállalkozásodba.

A logó pontosan ezt a célt szolgálja (eleinte).

Tehát igaz, hogy a célközönségednek a korai szakaszban biztosan nem fog számítani a logód — de neked nagyon is!

Amit ajánlunk: Ha elég motivált vagy, akkor tényleg foglalkozz fontosabb dolgokkal eleinte, és hagyd a logót. De ha érzed, hogy fogy a motivációd, mert a cégedet nem érzed “valóságos”-nak, akkor érdemes csináltatni egy kezdetleges logót — ne más, hanem saját magad miatt. Túl sok időt ekkor sem éri meg beleölni, mert később bármikor módosíthatod, szépítheted, de legalább “létező entitás”-ként tudsz majd gondolni a cégedre, és nem csak egy fapados oldalként, amiről még senki nem hallott.

De milyen a megfelelő logó?

Olyan, ami kifejezi a cégedet egyetlen rövid ábrán.

Három fajtája van:

  • Szöveglogó
  • Ikonikus
  • Vegyes

Én azt gondolom, hogy az ikonikus logó sokkal hatásosabb — de ehhez óriási márkát kell építened (lásd: Apple), hogy egy ábráról mindenkinek beugorjon a neved.

Éppen ezért a szöveglogót vagy a vegyes logót ajánljuk!

Mi eleinte, még a Sikermánia névnél szerettük volna, ha a logó kifejezi a “sikeres vállalkozást” — erre pedig a felfelé növekvő grafikont találtuk a legjobb vizualizációnak.

Amikor céget indítasz, igyekszel lean módszert követni: minél kevesebb erőforrásból minél többet kihozni.

A Nike logó körülbelül 10 ezer forintból készült.

Mi sem akartunk többet rááldozni, ezért kerestünk egy olcsó designert a Fiverr-en, aki 5 $-ért megalkotta.

A végeredmény?

Sikermánia logó változatok

Tetszett is, egyedi is volt, és örültünk neki, hogy ilyen olcsón megcsinálták 🙂

Egy ideig…

Aztán néhány hónappal később, 1-2 Google keresés után ez jött szembe:

kész esettanulmány felépítése

Néhány levélváltás és kérdőre vonás után a designer csinált 1-2 egyedi logót nekünk “kárpótlásul”, de az élet egyik nagy alapigazsága ismét beigazolódott:

Olcsó húsnak híg a leve.

Ez után úgy döntöttünk, hogy magunk rakjuk össze — így született meg a “végleges” változat (amit az oldal tetején látsz, már a Targeter névvel).

Forradalmi? Semmiképp.

Kreatív? Nem igazán.

De legalább szép? Igen.

Leíró? Félreérthetetlenül.

Egyezik a teljes márka design világával? Határozottan.

Kell ennél több? 🙂

Egy utolsó érdekesség: A logó kinézeténél sokkal fontosabb a márkaépítés — folyamatosan, következetesen a célcsoport szeme elé juttatni, és megtölteni értelemmel az amúgy semmitmondó ábrát.

Használd a képeiden, a szórólapjaidon, a közösségi médiában …vagy építs köré egy  érdekes történetet/esettanulmányt 😉

A kész esettanulmány igazságtartalma

A kész esettanulmány hitelességét még tovább lehet építeni, ha megmutatod nem csak a sikeres kísérleteket, hanem a sikertelen próbálkozásokat is.

Ezekből is rengeteget tud majd tanulni az olvasó — és senkit nem fognak zavarni a kudarcok, ha végül kijavítod a hibákat.

Ráadásul megmutatod azokat a csapdákat, amikbe te belesétáltál, ezzel pedig rengeteg időt spórolsz másnak.

Tehát a hibákból nem csak te tanulsz majd, hanem mások is! 

A hiba ettől pedig már nem hiba lesz, hanem tudás.

6. Design és arculat

Az arculatnak több célja is van.

Az első cél nyilvánvaló: Legyen szép. Az ember szereti az esztétikát.

A második már nem ennyire nyilvánvaló: Üzenetet közvetítsen. Ha azt látják, hogy az oldalad, a designod minőségi vagy egyedi, akkor ebből arra a következtetésre fognak jutni, hogy a vállalkozásod és a terméked is minőségi, egyedi. Ezt senkinek sem kell magyarázni (lásd ismét: Apple). 

Mi a saját értékrendünket szerettük volna megmutatni benne:

  • a letisztultságot
  • a puritánságot
  • a minimalizmust

Nem veretjük menő verdákban, j̶ó̶z̶s̶e̶f̶v̶á̶r̶o̶s̶i̶ Armani öltöny helyett sima 500 forintos pólót hordunk, és nem a pénzért vállalkozunk. 

Az arculatunk pedig ugyanezt tükrözi 🙂

(ha érdekel kik vagyunk, itt találsz rólunk még több információt)

Az arculatnak van egy harmadik, rejtett célja is: Érzelmeket kell kiváltania. A különböző színek különböző hatással vannak az emberi pszichére. Érdemes tehát ahhoz igazítani a vállalkozásod arculatát, amilyen érzelmeket ki akarsz váltani. 

De talán a negyedik cél az, ami a legfontosabb: A megkülönböztetés!

Az online arculatot 3 részre osztottuk:

  1. Tipográfia (betűtípusok)
  2. Szín
  3. Grafikák

A tanfolyamainkban részletesebben is belemegyünk mindháromba.

De amit most kiemelünk: a szín! 

Minden színnek megvan a maga pszichológiai hatása.

Nem hiszed?

Megmutatom 🙂

Mi a legfontosabb szempont egy külföldi nyaralásnál? A biztonság.

Mi a bizalom hivatalos, pszichológiailag bizonyított színe? A kék.

Milyen színt használnak a legnagyobb turisztikai oldalak?

színek pszichés hatása
marketing esettanulmányok
marketing tanulság

Mi a legfontosabb egy gyorsétterem számára? Az éhség, szomjúság. 

Melyik szín vált ki leginkább éhségérzetet? A piros.

Milyen színt használnak a legnagyobb gyorséttermek?

gyorsétterem láncok logói

Véletlen lenne?

Dehogy 🙂

De mivel kötöd össze a “sikeres vállalkozást”?

Egy olyan színt szerettünk volna, amit:

  • Ritkán használnak — tehát “kisajátíthatjuk” Magyarországon ezt a színt
  • A konkurenseink között senki sem használja — tehát megkülönböztet minket
  • Összefügg a nevünkkel és a fő üzenetünkkel — tehát pszichológiailag a sikert fejezi ki

Így jutottunk el a sárga és az arany keverékéhez.

arany sárga szín tanulmány

Ezzel letettük a vállalkozásunk alapköveit.

Elkezdődhetett a tényleges építkezés.

Esettanulmány — a korábban felvázolt elmélet gyakorlati alkalmazása

Nagyon fontos, hogy ha száraz elméletekkel bombázod az olvasót, akkor utána kompenzálnod kell.

Ne csak hasznos legyen az esettanulmány felépítése — de szórakoztató is!

Az elméletet vegyítsd gyakorlattal, példákkal, szemléltetéssel és szórakoztató körítéssel.

Mindenki így jár a legjobban.

Az olvasó nem fogja magát halálra unni — te pedig célba juttatod az üzenetet.

7. Közönségépítés, tartalomgyártás, email gyűjtés

Az első 6 hónapban egyetlen tartalmunk sem jelent meg.

A következő 6 hónapban csak és kizárólag tartalmakat gyártottunk.

Mindkét időszaknak egyetlen célja volt:

Lean: Éppen csak annyit építeni, amennyire szükség van.

Zéró felesleges munka.

Zéró felesleges pénzszórás.

Zéró időpazarlás.

Felépíteni valamit, ami épp csak ahhoz elég, hogy megtudd:

  1. Van kereslet a termékedre?
  2. Tudsz 10x jobbat alkotni, mint a konkurencia?
  3. Valóban meg tudod építeni?

A mi módszerünk a következő volt:

Az első időszak a hitelesség felépítéséről szólt (lásd: 2-es pont — azaz a “sandbox” időszak).

A következő időszakban forgalmat tereltünk az oldalunkra a Google-ből.

kész esettanulmány

Ez utóbbinak 2 célja volt:

  1. Követőtábort építeni
  2. Rengeteg adatot gyűjteni tőlük, hogy mire van szükségük

De hogyan tudod magadhoz láncolni az egyszeri weboldal látogatókat?

A 21. század egyik legjobb marketing csatornájával — az emaillel.

Miért a legjobb?

  • Talán ezen a csatornán van a legnagyobb kontrollod (a saját weboldalad után)
  • A feliratkozókat bármikor meg tudod szólítani, közvetlenül a postaládájukban
  • És mindezt teljesen ingyen (jobban mondva egy minimális havi díjért cserében)

Már a Sikermánia kezdetén is az email listánk duzzasztása volt a célunk.

Annyira jól sikerült, hogy: 

  • 6 hónap alatt 2.500+ fős
  • 9 hónap alatt 5.000+ fős
  • 12 hónap alatt pedig 10.000+ fős

…email listát sikerült építenünk.

email feliratkozó szám

Így már mindenünk meglett ahhoz, hogy adatokat gyűjtsünk, elemezzünk, és döntsünk — vajon mit építsünk?

8. Monetizálás és küldetés

Amikor ekkora követőtáborod van, akkor jóval könnyebb felmérni az igényeket.

Ezért mi a vállalkozás indításnál azt ajánljuk, hogy először:

  1. Találd meg a célközönséged
  2. Ismerd meg őket, és tudd meg, mire vágynak
  3. Építsd meg, amire vágynak

De hogyan ismerheted meg őket?

Beszélgess minél többet a követőiddel, vagy a hozzád hasonló emberekkel.

A mi célcsoportunk a kezdő vállalkozók.

Elkezdtük tehát kifaggatni a kezdő vállalkozó ismerőseinket, kérdőíveket küldtünk ki az email listánknak, és minden kommentre vagy emailben jövő kérdésre igyekeztünk válaszolni, beszélgetésbe elegyedni és információt gyűjteni.

feedback az esettanulmányra

Ezek alapján pedig kirajzolódott, hogy mire van szükségük.

Az önképzésünket is ilyen irányba vittük el, és rengeteg könyvet, esettanulmányt, több ezer $-os kurzusokat végeztünk el — mert tanítani bizony nagy felelősség.

És ezzel el is érkeztünk a Targeter küldetéséhez.

Az oldalunkon keresztül megtanulhatod, hogyan építhetsz sikeres vállalkozást — a semmiből.

Mindezt teljesen az elejéről, a vállalkozás ötlet megtalálásától egészen a milliós ügyfélszerző kampányok “receptjéig”. 

Mindent egy helyen 🙂

Ráadásul olyanoktól, akik nem csak tanítják, de közben csinálják is.

És most ezt a tudást fogjuk ráönteni a magyar piacra.

Szeretnél velünk tartani?

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO