Ha vállalkozás a célod – egy dolog biztos:
Marketingre szükséged lesz!
Biztos?
Rengeteg kisvállalkozás bukik el az első 18 hónapjában.
Ennek az egyik leggyakoribb oka a 4 közül:
A marketing eredménytelensége.
De biztos, hogy a marketing a probléma?
Íme a marketing fogalma, definíciója és jelentése – IGAZÁBÓL.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Tartalom
A marketing fogalma
Hogyan néz ki a definíció a marketing könyvekben?
A marketing fogalma:
Üzleti folyamat, amely során beazonosítjuk, előrejelezzük és kielégítjük az ügyfelek igényeit és vágyait.
Aha. Ok. Kösz.
Hallottál már bárkit, aki így mutatkozik be?
Szia, XY vagyok, online marketinges. Mit csinálok? Beazonosítom, előrejelzem és kielégítem az ügyfeleim igényeit és vágyait.
A tanácsadók nem pont ugyanezt csinálják? Hát a kertészek? Vagy Lajos bá’, a hentes?
Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a marketing IGAZI jelentéséhez, nézzük meg gyakorlatiasabb szempontból:
Mi a marketing?
Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.
10% kedvezmény kupon: SR_ID640_0409TG
A marketing jelentése
A marketingnek tulajdonképpen 2 nagyon fontos feladata van:
- Eljuttatni a termék hírét a célközönséghez
- Meggyőzni a célközönséget, hogy megvásárolja a terméket
Információtovábbítás és meggyőzés.
Tehát a marketing jelentése:
Ügyfélszerzés.
Az online marketing fogalma ugyanez – csak az interneten.
Ez alapján így néz ki egy T-alakú online marketinges szaktudása:

Először megtanulod az egész rendszert alapjaiban – majd specializálódsz 1-2 fajtára.
Tehát először a T-alak teteje, majd a szára.
Ahogy haladsz lefelé, meg kell ismerned:
- Hogyan tudsz meggyőzni
- Melyek a leghatékonyabb marketing tevékenységek
- Miként működnek a legjobb marketing csatornák
- Melyek a legjobb online marketing eszközök
Ezek közül a legtöbben csak a csatorna-specifikus tudást sajátítják el, az alap skilleket nem.
És akkor hol van még a “rejtett komponens”.
Mert ebből a rendszerből bizony hiányzik valami – de nagyon.
Fontos! Most magam ellen fogok beszélni, hiszen én is marketinges vagyok.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A marketing jelentése – igazából
A startupok a modern kor leghatékonyabb vállalkozásai.
A hipergyors növekedésre vannak szabva – ezáltal bármi, amit csinálnak: hatékony.
A startupok marketingeseit úgy nevezik, hogy growth marketer (vagy growth hacker).
Az ő dolguk az, hogy megtalálják a termékben rejlő növekedési potenciált, és könyörtelenül ki is használják.
Ez itt a kulcskifejezés: termék.
A marketing 2 legfontosabb feladata, még egyszer:
- Eljuttatni a termék hírét a célközönséghez
- Meggyőzni a célközönséget, hogy megvásárolja a terméket
Ebben a definícióban a marketing a kész termékkel operált, de nem nyúlt bele.
De a startupoknál egy growth marketer a vállalkozás magjához is hozzányúl: a termékhez.
A startupoknál ugyanis úgy van felépítve a termék, hogy terjedjen.
ÉS ITT JÖN A LÉNYEG:
A marketingnek van egy 3., mindennél fontosabb feladata is.
Beleépíteni a terjedést a termékbe.
A marketing kezd egy olyan szakmává válni, ahol akkor van presztízsed, ha minél többet költesz.
Az új marketing definíció lassan így hangzik:
“Az én éves reklámbüdzsém X. Sokkal több pénzt kezelek, mint a konkurens”.
Pedig ha belegondolsz:
Minél többet költesz, általában annál kevésbé vagy hatékony marketinges.
Gondoljunk csak az Apple-re és az első iPhone-ra.

Teljesen új, úttörő… forradalmi volt!
Ma már sajnos nem erről szól a márka.
Míg régen hosszú sorok várták a megjelenést, és töredéke volt a fizetett hirdetés – addig mára szépen eltűntek a hosszú sorok, az éves reklámköltés a sokszorosára ugrott, a termékek pedig… meh.
De nem kell messzire mennünk az időben egy másik példához:

A Tesla és a Cybertruck.
Több százezer előrendelés egy hét alatt.
Ez 20+ milliárd $ bevétel – egy még el sem készült termékre!
Mindezt ZÉRÓ fizetett hirdetéssel.
Igen, ebben óriási szerepe van a brandingnek, és az alapítók hihetetlen erős karizmájának.
De még ezek is töredékét teszik csak ki a termék kiválóságának.
Nem hiszed?
Íme néhány cég a Tesla-n és az Apple-n kívül, akik ugyanezt megcsinálták:
- Whatsapp – 21 milliárd $-ért felvásárolva (50 ember, amiből 0 marketinges)
- Twitter – a világ 4. leglátogatottabb oldala
- Facebook – a világ 3. leglátogatottabb oldala
- Youtube – a világ 2. leglátogatottabb oldala
- Google – a világ leglátogatottabb oldala
Mindegyik sokmilliárd $-os gigavállalat – és mindegyik szinte zéró reklámmal jutott el oda.
Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.
10% kedvezmény kupon: SR_ID640_0409TG
A lényeg
A marketing k̶e̶t̶t̶ő̶ három feladata egy zéró összegű játszma:
Minél jobb a termék, annál kevésbé van szükség a terjesztésre és a meggyőzésre.
Minél középszerűbb a termék, annál inkább szükség van a terjesztésre és a meggyőzésre.
A cél tehát az, hogy:
Olyan jó legyen a termék, hogy ne legyen szükség marketingre.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Nem arról van szó, hogy megváltozott a marketing szabálya.
Mindig is így működött.
0 hozzászólás