Online marketing: Jelentése, működése — legfontosabb eszközei

Mi az online marketing?

Egyetlen statisztika, ami mindent elmond:

A felnőttek 91 százaléka már az interneten is vásárol!

Ahhoz viszont, hogy nálad költsék el a pénzüket, két fontos dolgod is lesz:

  • El kell érned, hogy megtalálják a márkádat / termékedet
  • Meg kell győznöd őket arról, hogy a te kínálatod a legjobb

…itt jön a képbe az online marketing.

Szeretnéd kitanulni? Nézd meg kurzusainkat!

A fentebbi kérdésre tehát a válasz nem más, mint:

Az online marketing a jelenlegi leghatékonyabb ügyfélszerzési módszer!

De vajon mit érdemes tudni erről a szegmensről, milyen online hirdetési felületek léteznek, melyek a leghatékonyabb online marketing eszközök — és legfőképp: milyen eredményeket lehet elérni a használatával?

Ezeket mutatjuk be, saját példákkal 😉

Mit kell tudni az internet marketingről?

Az online marketing fogalma hivatalosan így hangzik:

A digitális marketing a marketing azon része, ami az online-alapú digitális technológiákat (például számítógépek, mobiltelefonok, közösségi média és más digitális eszközök, platformok) felhasználva az interneten keresztül népszerűsíti a termékeket / szolgáltatásokat.

Egyszerűbben: Megtalálod, majd meggyőzöd az ügyfelet. Mindezt az interneten.

Maga a marketing tehát az online térben zajlik — de a vállalkozás többi folyamata nem feltétlenül!

Ma már ugyanis összemosódnak a határok, hiszen gyakran látni például olyan hirdetőtáblákat a metró aluljárókban, buszmegállókban, vagy a boltok előtt, amik a weboldalra vagy a közösségi médiára irányítják át az érdeklődőket — nem is beszélve a QR-kódokról.

online marketing eszközök

Ne gondoljuk tehát azt, hogy az online marketingre csak az online vállalkozásoknak van szüksége!

Az előző cégem, az Út a Kerthez® például nagyrészt offline tevékenykedett:

  1. Kerteket tervezett
  2. Majd megépítette azokat
  3. Végül pedig be is rendezte őket
marketing fogalma

Az ügyfelek azonban 99%-ban online érkeztek, hiszen 10.000+ követőnk lett:

online hirdetési felületek

A “kerttervezés”-re pedig mi birtokoltuk nem csak a #1, de a #2 pozíciót is a Google-ben:

Google első és második helyezett

Az eredmény?

Rengeteg ügyfelünk lett, egy idő után teljesen passzívan!

Ebben rejlik az online marketing ereje 🙂

Szeretnéd kitanulni? Nézd meg kurzusainkat!

A legfontosabb online marketing eszközök

Minél jobb egy internet marketing eszköz, annál nagyobb hasznot hajt.

A jó hír: Mindegyiknek más az előnye!

Ahogy pedig az Üzleti terv & stratégia kurzusunkból megtanulhatod, nem neked kell kiválasztanod a legjobbat — a céged üzleti modellje fogja meghatározni.

Lássuk, melyek napjaink legjobb online marketing eszközei!

online marketing

1. Weboldal (CRO)

A legfontosabb online eszköz jelenleg a weboldal.

Ez az egyetlen olyan platform, amit 100%-ig te birtokolsz.

Egy weblappal nem vagy kitéve:

  • a különböző algoritmus változásoknak
  • a felhasználói feltétel módosításoknak
  • a spam-szűrőknek

Az online marketing célja elsősorban az, hogy embereket tereljen a weboldaladra.

A weboldal készítés során azonban arra kell törekedned, hogy a marketing csatornákról érkező látogatókat meggyőzd, majd vásárlóvá tedd.

Ez utóbbival foglalkozik a konverzió optimalizálás (CRO), mint az online marketing egyik szegmense.

Minél nagyobb a konverziód, annál több látogatóból lesz vásárló.

Tehát a weboldal hatékonysága = a bevételek növekedésével.

Szeretnéd elkészíteni a saját weboldalad? Nézd meg kurzusainkat!

2. Tartalommarketing (content)

A tartalommarketing az egész online marketing alapja.

Tartalomnak számít minden, amivel információt adsz át:

  • Instagram képek
  • Blogcikkek
  • Podcast epizódok
  • Weboldal szövegek
  • Fizetett PPC hirdetések

…és a listát még sorolhatnánk 🙂

A tartalom köré épül szinte minden online marketing csatorna.

Hiszen minden lejjebb található marketing fajtánál a tartalmakat juttatod célba.

Ha jó a tartalmad, utat fog találni a célközönségedhez!

3. Közösségi média marketing (social media)

A közösségi média egy viszonylag új találmány.

Ennek ellenére ma már mindenki használja, a kisgyerekektől kezdve — a mamánkig.

Rengeteg közösségi média csatorna létezik, de itthon csak 4 fut nagyon jól:

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • TikTok

Természetesen érdemes kipróbálni a többit is, mert piacfüggő, hogy kinek melyik válik be.

A social media marketingnél olyan tartalmat érdemes alkotnod, amely illeszkedik az adott csatorna kontextusához, és ráveszi a célközönségedet, hogy rákattintson, ezáltal a weboldaladra kerüljön.

Amennyiben ezt ingyen teszed meg, az a közösségi média marketing.

Amennyiben pedig fizetősen: lásd, következő pont.

4. PPC (Pay-per-Click)

A PPC a Pay-per-Click, vagyis a kattintásalapú hirdetés rövidítése.

Az internet megjelenésével a hagyományos, megjelenés-alapú hirdetéseket ez a verzió váltotta fel.

Sokkal jobb, mint elődje, hiszen csak az után kell fizetnünk, ha valaki ténylegesen interakcióba kerül a hirdetésünkkel.

Ahhoz, hogy minél jobb árakon minél többen kattintsanak rá a hirdetésedre, jó tartalomra van szükséged (content marketing), illetve a weboldalnak is rendkívül meggyőzőnek kell lennie.

Az online marketingben tehát minden összefüggésben van egymással.

A két legjobb platform a PPC hirdetések futtatásához:

  • Google
  • Facebook/Instagram

5. Influencer marketing

Az influencer marketing egy rendkívül friss marketing csatorna.

Főleg a közösségi médiára épül.

Régen csak úgy lehetett követőket szerezni, ha megjelentünk a tévében, rádióban, újságban.

Ma már — az internet elterjedésének köszönhetően — az átlagemberek is hozzáférést szereztek ahhoz, hogy tartalmat gyártsanak.

Ennek következtében néhány ember rendkívül nagy követőbázist szedett össze – ők lettek az influencerek.

Nevük abból ered, hogy rendkívül nagy hatást gyakorolnak a követőikre.

Amennyiben például egy terméket reklámoznak, rengeteg követő érzi úgy, hogy meg kell venniük.

Amikor egy cég megkeresi az influencereket, hogy reklámozza a terméket, azt influencer marketingnek nevezzük.

Manapság az egyik leghatékonyabb reklámozási forma!

6. Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás az egyik leghatékonyabb marketing csatorna.

A különböző keresőmotorokban (pl.: Google) való megjelenést foglalja magában.

A SEO — bár talán a legnehezebb marketing forma mind közül — egy idő után passzívan és ingyen tud látogatókat szerezni.

A saját olvasótáborunk például 50.000 fő havonta, ma már szinte teljesen passzívan.

Ehhez azonban nagyon magas fokú szakértelemre van szükség.

Kezdőként érdemesebb a közösségi média és a PPC felé fordulni, és csak haladóként a SEO felé.

7. Email marketing

Amikor a különböző online marketing csatornák konverziójáról beszélünk, az email marketing kiemelkedik.

Sokkal jobban konvertál ugyanis, mint például a közösségi média marketing vagy a SEO.

Az email marketing során ugyanis feliratkoztatjuk a hírlevelünkre az embereket, így a későbbiekben már ingyen érjük el őket.

Ehhez egy lead magnetre van szükség – valamilyen értékre, amiért cserébe feliratkoznak.

Nálunk is rengeteg lead magnetet találsz a cikkekben, ha példát keresnél 🙂

A lényeg

Az online marketing korunk egyik legerőteljesebb fegyvere.

Nem csak az online vállalkozások használhatják, hanem:

  • Sarki kisboltok
  • Mammut vállalatok
  • Sőt, még az elnökválasztási kampány során is ez a #1 legfontosabb eszköz!

Ahhoz azonban, hogy jól csináld, hatalmas szakértelemre lesz szükséged.

De hidd el, megéri!

Gondolj csak arra, hogy te honnan érkeztél erre a cikkre 😉

Szeretnéd kitanulni? Nézd meg kurzusainkat!

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂