Mi az online marketing?
Egyetlen statisztika, ami mindent elmond:
A felnőttek 91 százaléka már az interneten is vásárol!
Ahhoz viszont, hogy nálad költsék el a pénzüket, két fontos dolgod is lesz:
- El kell érned, hogy megtalálják a márkádat / termékedet
- Meg kell győznöd őket arról, hogy a te kínálatod a legjobb
…itt jön a képbe az online marketing.
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A fentebbi kérdésre tehát a válasz nem más, mint:
Az online marketing a jelenlegi leghatékonyabb ügyfélszerzési módszer!
De vajon mit érdemes tudni erről a szegmensről, milyen online hirdetési felületek léteznek (pl.: közösségi média vagy email), melyek a leghatékonyabb online marketing eszközök (pl.: keresőoptimalizálás vagy influencer marketing) — és legfőképp: milyen eredményeket lehet elérni a használatával?
Ezeket mutatjuk be, saját példákkal 🙂
Tartalom
Mit kell tudni az internet marketingről?
Az online marketing fogalma hivatalosan így hangzik:
A digitális marketing a marketing azon része, ami az online-alapú digitális technológiákat (például számítógépek, mobiltelefonok, közösségi média és más digitális eszközök, platformok) felhasználva az interneten keresztül népszerűsíti a termékeket / szolgáltatásokat.
Egyszerűbben: Megtalálod, majd meggyőzöd az ügyfelet. Mindezt az interneten.
Maga a marketing tehát az online térben zajlik — de a vállalkozás többi folyamata nem feltétlenül!
Ma már ugyanis összemosódnak a határok, hiszen gyakran látni például olyan hirdetőtáblákat a metró aluljárókban, buszmegállókban, vagy a boltok előtt, amik a weboldalra vagy a közösségi médiára irányítják át az érdeklődőket — nem is beszélve a QR-kódokról.
Ne gondoljuk tehát azt, hogy az online marketingre csak az online vállalkozásoknak van szüksége!
Az előző cégem, az Út a Kerthez® például nagyrészt offline tevékenykedett:
- Kerteket tervezett
- Majd megépítette azokat
- Végül pedig be is rendezte őket
Az ügyfelek azonban 99%-ban online érkeztek, hiszen 10.000+ követőnk lett:
A “kerttervezés”-re pedig mi birtokoltuk nem csak a #1, de a #2 pozíciót is a Google-ben:
Az eredmény?
Rengeteg ügyfelünk lett, egy idő után teljesen passzívan!
Ebben rejlik az online marketing ereje 🙂
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A legfontosabb online marketing eszközök
Minél jobb egy internet marketing eszköz, annál nagyobb hasznot hajt.
A jó hír: Mindegyiknek más az előnye!
Ahogy pedig az PRO kurzusunkból megtanulhatod, nem neked kell kiválasztanod a legjobbat — a céged üzleti modellje fogja meghatározni.
Lássuk, melyek napjaink legjobb online marketing eszközei!
1. Weboldal (CRO)
A legfontosabb online eszköz jelenleg a weboldal.
Ez az egyetlen olyan platform, amit 100%-ig te birtokolsz.
Egy weblappal nem vagy kitéve:
- a különböző algoritmus változásoknak
- a felhasználói feltétel módosításoknak
- a spam-szűrőknek
Az online marketing célja elsősorban az, hogy embereket tereljen a weboldaladra.
A weboldal készítés során azonban arra kell törekedned, hogy a marketing csatornákról érkező látogatókat meggyőzd, majd vásárlóvá tedd.
Ez utóbbival foglalkozik a konverzió optimalizálás (CRO), mint az online marketing egyik szegmense.
Minél nagyobb a konverziód, annál több látogatóból lesz vásárló.
Tehát a weboldal hatékonysága = a bevételek növekedésével.
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
2. Tartalommarketing (content)
A tartalommarketing az egész online marketing alapja.
Tartalomnak számít minden, amivel információt adsz át:
- Instagram képek
- Blogcikkek
- Podcast epizódok
- Weboldal szövegek
- Fizetett PPC hirdetések
…és a listát még sorolhatnánk 🙂
A tartalom köré épül szinte minden online marketing csatorna.
Hiszen minden lejjebb található marketing fajtánál a tartalmakat juttatod célba.
Ha jó a tartalmad, utat fog találni a célközönségedhez!
3. Közösségi média marketing (social media)
A közösségi média egy viszonylag új találmány.
Ennek ellenére ma már mindenki használja, a kisgyerekektől kezdve — a mamánkig.
Rengeteg közösségi média csatorna létezik, de itthon csak 4 fut nagyon jól:
- Youtube
- TikTok
Természetesen érdemes kipróbálni a többit is, mert piacfüggő, hogy kinek melyik válik be.
A social media marketingnél olyan tartalmat érdemes alkotnod, amely illeszkedik az adott csatorna kontextusához, és ráveszi a célközönségedet, hogy rákattintson, ezáltal a weboldaladra kerüljön.
Amennyiben ezt ingyen teszed meg, az a közösségi média marketing.
Amennyiben pedig fizetősen: lásd, következő pont.
4. PPC (Pay-per-Click)
A PPC a Pay-per-Click, vagyis a kattintásalapú hirdetés rövidítése.
Az internet megjelenésével a hagyományos, megjelenés-alapú hirdetéseket ez a verzió váltotta fel.
Sokkal jobb, mint elődje, hiszen csak az után kell fizetnünk, ha valaki ténylegesen interakcióba kerül a hirdetésünkkel.
Ahhoz, hogy minél jobb árakon minél többen kattintsanak rá a hirdetésedre, jó tartalomra van szükséged (content marketing), illetve a weboldalnak is rendkívül meggyőzőnek kell lennie.
Az online marketingben tehát minden összefüggésben van egymással.
A két legjobb platform a PPC hirdetések futtatásához:
- Facebook/Instagram
5. Influencer marketing
Az influencer marketing egy rendkívül friss marketing csatorna.
Főleg a közösségi médiára épül.
Régen csak úgy lehetett követőket szerezni, ha megjelentünk a tévében, rádióban, újságban.
Ma már — az internet elterjedésének köszönhetően — az átlagemberek is hozzáférést szereztek ahhoz, hogy tartalmat gyártsanak.
Ennek következtében néhány ember rendkívül nagy követőbázist szedett össze – ők lettek az influencerek.
Nevük abból ered, hogy rendkívül nagy hatást gyakorolnak a követőikre.
Amennyiben például egy terméket reklámoznak, rengeteg követő érzi úgy, hogy meg kell venniük.
Amikor egy cég megkeresi az influencereket, hogy reklámozza a terméket, azt influencer marketingnek nevezzük.
Manapság az egyik leghatékonyabb reklámozási forma!
6. Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás az egyik leghatékonyabb marketing csatorna.
A különböző keresőmotorokban (pl.: Google) való megjelenést foglalja magában.
A SEO — bár talán a legnehezebb marketing forma mind közül — egy idő után passzívan és ingyen tud látogatókat szerezni.
A saját olvasótáborunk például 50.000 fő havonta, ma már szinte teljesen passzívan.
Ehhez azonban nagyon magas fokú szakértelemre van szükség.
Kezdőként érdemesebb a közösségi média és a PPC felé fordulni, és csak haladóként a SEO felé.
7. Email marketing
Amikor a különböző online marketing csatornák konverziójáról beszélünk, az email marketing kiemelkedik.
Sokkal jobban konvertál ugyanis, mint például a közösségi média marketing vagy a SEO.
Az email marketing során ugyanis feliratkoztatjuk a hírlevelünkre az embereket, így a későbbiekben már ingyen érjük el őket.
Ehhez egy lead magnetre van szükség – valamilyen értékre, amiért cserébe feliratkoznak.
Nálunk is rengeteg lead magnetet találsz a cikkekben, ha példát keresnél 😉
8. PR
A Public Relations (PR) jelentése egy vállalat, egy személy vagy egy céges/személyes márka megítélésének irányításával és alakításával foglalkozik.
A hatékony PR:
- világos célokat tűz ki,
- ismeri a célközönséget,
- és hiteles üzeneteket közvetít,
- pozitív hírek terjesztése érdekében erős médiakapcsolatokra támaszkodik,
- és jól átgondolt stratégiát igényel a válságkezeléshez.
Ide tartoznak a magazinokban történő megjelenések, pozitív hangvételű cikkek, termékbemutatók, stb.
A PR-tevékenységek sikerének mérésére mérőszámok, gyakran kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) néven ismert mérőszámok szolgálnak.
Összességében a jó PR hosszú távú stratégia, amelynek célja a szervezet és a nyilvánosság közötti bizalom és megértés kiépítése és fenntartása.
A lényeg
Az online marketing korunk egyik legerőteljesebb fegyvere.
Nem csak az online vállalkozások használhatják, hanem:
- Sarki kisboltok
- Mammut vállalatok
- Sőt, még az elnökválasztási kampány során is ez a #1 legfontosabb eszköz!
Ahhoz azonban, hogy jól csináld, hatalmas szakértelemre lesz szükséged.
De hidd el, megéri!
Gondolj csak arra, hogy te honnan érkeztél erre a cikkre 😉
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Kérdésed van?
Tedd fel nekünk kommentben!
A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂