E-kereskedelem: Jelentése – és a legfrissebb trendek (2023)

START vállalkozás indítás kurzus — INGYEN

Extra vállalkozás- és webshop ötletek, feladatok, kérdések, esettanulmányok és exkluzív anyagok.

Érdekel

Az online kereskedelemről kijelenthetjük, hogy:

Benne van a top 5 legjobb vállalkozás ötletben 2023-ban.

Nem hiába adja egyre nagyobb részét a világ gazdaságának.

e-kereskedelem
Statista

Szinte bárkinek, aki vállalkozás indításán gondolkodik – eszébe jutott már a webshop.

Blog: Webshop ötletek 2023 – legkeresettebb termékek [példákkal]

De pontosan mi az e-kereskedelem fogalma, melyek az online kereskedelem előnyei / hátrányai, és mik az elektronikus kereskedelem legfrissebb trendjei, merre tart jövője?

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Online kereskedelem fogalma

Az internetes kereskedelemnek rengeteg szinonimája van:

  • Online kereskedelem
  • E-kereskedelem
  • Elektronikus kereskedelem
  • E-commerce
  • Internetes értékesítés

Mind ugyanazt jelenti.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

A kereskedelem fogalma: 

A termelés és a fogyasztás között található lépés (közvetítés) – ami lényegében biztosítja, hogy a megtermelt javak eljussanak a fogyasztóhoz.

Tehát a gyártónál kreált terméket a kereskedelem juttatja el a vásárlóhoz. 

Az üzleti modell lehet:

  • B2B — tehát a vállalkozás más vállalkozásoknak értékesít
  • B2C — tehát a vállalkozás magánszemélyeknek értékesít

Az e-commerce annyit csavar a történeten, hogy az eladás / vásárlás az interneten történik.

Fontos! Sokan azt hiszik, hogy az egész folyamatnak az interneten kell történnie ahhoz, hogy online kereskedelemről beszélhessünk – ez azonban nem igaz. Tehát ide tartozik az is, ha a tranzakció csak egyetlen eleme történik online (pl.: online fizetés).

elektronikus kereskedelem

De hol tart most az internetes kereskedelem — és milyen irányba tart?

Elektronikus kereskedelem 2023-2025 — a jelen és a jövő

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Alapvetően kijelenthető, hogy a magyar e-kereskedelem jópár évvel le van maradva az USA-hoz képest.

Ez egyrészről azt jelenti, hogy még gyerekcipőben jár a világ legnagyobb gazdaságához képest.

Másrészről viszont a növekedése még tetemesebb az amerikai piachoz képest.

2019-ben már 600+ milliárd forintért vásárolunk évente online.

Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.

A 2020-as vírus és karantén pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.

Olyanok is elkezdtek online vásárolni, akik eddig sosem tették.

Ezért valós a kijelentés, hogy az e-kereskedelem talán a legjövedelmezőbb online vállalkozás fajta.

online kereskedelem

Az egyik legfontosabb trend a teljes automatizáció.

Nagyon jól szemlélteti ezt például az elektronikus kereskedelem raktározási szokásai.

Jelenleg 3 féle logisztikai megoldás létezik:

  1. Saját logisztika
  2. Fulfillment
  3. Dropshipping

Míg 10 éve a saját logisztika és raktározás volt a legnépszerűbb megoldás – ma már sokkal felkapottabb a fulfillment (fulfillment cég raktároz, szállíttat helyettünk – itt írtunk róla bővebben), illetve a dropshipping (a gyártó vagy beszállító raktároz, szállíttat helyettünk – itt írtunk róla bővebben).

e-commerce

De az automatizációhoz tartozik még:

  • Termékek automatikus listázása több csatornán
  • A magas kockázatú rendelések automatikus azonosítása és törlése
  • Készlet-figyelmeztetések beütemezése
  • Automatikus kosárelhagyási és egyéb email kampányok
  • Készletek automatikus felhalmozása a nagyobb események előtt (pl.: Black Friday)

Egy másik trend a vásárlói mintázatok és profilozás fejlődése.

Ezt jól szemlélteti az Amazon anticipatory shipping módszere, amely elemzi a vásárlói mintázatokat és adatokat, és ez alapján az adott vásárlóhoz legközelebbi raktárba szállítja a termékeit még azelőtt, hogy a vásárló bármit is megvásárolt volna.

Végül a környezettudatosságot is érdemes kiemelni.

Ide tartozik a környezetbarát ellátási lánc kialakítása, a zero-waste csomagolás, vagy a fenntartható gyártás.

A következő 10 évben hatalmas teret fog nyerni még: 

  • raktárak robotizációja
  • mesterséges intelligencia
  • mobilról történő vásárlások

De miért éri meg belépni az e-kereskedelembe?

E-kereskedelem előnyei és hátrányai

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Mint minden vállalkozás fajtának, úgy az online kereskedelemnek is vannak hátrányai az előnyök mellett.

A megfelelő, objektív és tudatos döntéshez tisztában kell lenni ezekkel is.

Hátrányok

  • Összehasonlíthatóság — könnyű olcsóbb vagy jobb terméket találni
  • Biztonság — az interneten könnyebb “lopni” (pl.: hackertámadás)
  • Weboldal függőség — az “üzletünk” bármikor összeomolhat
  • Hatalmas elvárások — gyors és tökéletes szállításra van szükség
  • E-kereskedelemhez szabott termékek — nem minden termék árulható online
  • Alacsony belépési küszöb — mivel bárki könnyen belekezdhet, ezért nagy a verseny

Azonban a hátrányok még mindig nem képesek elfedni az online kereskedelem ÓRIÁSI előnyeit.

Előnyök

  • 7/24/365 nyitvatartás — az év minden egyes napján
  • Költséghatékonyság — az erőforrások megspórolása (pl.: emberi erőforrás)
  • Kényelem — a feladatok teljesen kiszervezhetőek másnak
  • Automatizáció — szinte minden egyes folyamat 100%-ig automatizálható
  • Rugalmasság — a világ bármely pontjáról végezhető, nincs geográfiai megkötés
  • Targetálás — sokkal könnyebben célozhatóak a marketing üzenetek
  • Korlátlan készlet — a webshopban bármennyi terméket fel lehet kínálni eladásra

Amennyiben webshop készítése előtt állsz, az alábbi tartalmakat mindenképp olvasd el:

Blog: TOP 10 legnagyobb forgalmú külföldi + magyar webáruház [2023]

Blog: Top 10: A legszebb külföldi + magyar webshop [képekkel]

Blog: A termék új fogalma – és a tökéletes termékleírás (példákkal)

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

A lényeg

2019-ben már 600+ milliárd forintért vásároltunk évente online.

Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.

A 2020-as vírus és karantén pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.

Nem hiába a webshop az egyik legjobb vállalkozás ötlet 2023-ban.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

2 hozzászólás

  1. Bock Szilvia

    Sziasztok!

    Jó egytermékes webshopnak találjátok az elhunyt kutyák gazdijainak a gravírozható ásványi emlék karkötőt?https://iheartdogs.com/Innen az ötlet.

    Válasz
    • Molnár Dávid

      Szia Szilvia!

      Az szuper, hogy egy ilyen réspiacban gondolkozol – de sajnos lehet, hogy ez már túlságosan szűk.

      A Google keresések alapján még az általad linkelt angol oldalon sem nagyon van organikus keresés az ilyen karkötőkre, tehát mi egy kicsit szélesebb tömeget megszólító termékkel indítanánk.

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vállalkozói START kurzus INGYENESEN

Minden nap 1 email, 5 napon keresztül. Igényeld, és azonnal érkezik az első email.

Sikeres feliratkozás