Az online kereskedelemről kijelenthetjük, hogy:
Benne van a top 5 legjobb vállalkozás ötletben 2023-ban.
Nem hiába adja egyre nagyobb részét a világ gazdaságának.

Szinte bárkinek, aki vállalkozás indításán gondolkodik – eszébe jutott már a webshop.
Blog: Webshop ötletek 2023 – legkeresettebb termékek [példákkal]
De pontosan mi az e-kereskedelem fogalma, melyek az online kereskedelem előnyei / hátrányai, és mik az elektronikus kereskedelem legfrissebb trendjei, merre tart jövője?
Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.
10% kedvezmény kupon: SR_ID640_0409TG
Tartalom
Online kereskedelem fogalma
Az internetes kereskedelemnek rengeteg szinonimája van:
- Online kereskedelem
- E-kereskedelem
- Elektronikus kereskedelem
- E-commerce
- Internetes értékesítés
Mind ugyanazt jelenti.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A kereskedelem fogalma:
A termelés és a fogyasztás között található lépés (közvetítés) – ami lényegében biztosítja, hogy a megtermelt javak eljussanak a fogyasztóhoz.
Tehát a gyártónál kreált terméket a kereskedelem juttatja el a vásárlóhoz.
Az üzleti modell lehet:
- B2B — tehát a vállalkozás más vállalkozásoknak értékesít
- B2C — tehát a vállalkozás magánszemélyeknek értékesít
Az e-commerce annyit csavar a történeten, hogy az eladás / vásárlás az interneten történik.
Fontos! Sokan azt hiszik, hogy az egész folyamatnak az interneten kell történnie ahhoz, hogy online kereskedelemről beszélhessünk – ez azonban nem igaz. Tehát ide tartozik az is, ha a tranzakció csak egyetlen eleme történik online (pl.: online fizetés).

De hol tart most az internetes kereskedelem — és milyen irányba tart?
Elektronikus kereskedelem 2023-2025 — a jelen és a jövő
Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.
10% kedvezmény kupon: SR_ID640_0409TG
Alapvetően kijelenthető, hogy a magyar e-kereskedelem jópár évvel le van maradva az USA-hoz képest.
Ez egyrészről azt jelenti, hogy még gyerekcipőben jár a világ legnagyobb gazdaságához képest.
Másrészről viszont a növekedése még tetemesebb az amerikai piachoz képest.
2019-ben már 600+ milliárd forintért vásárolunk évente online.
Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.
A 2020-as vírus és karantén pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.
Olyanok is elkezdtek online vásárolni, akik eddig sosem tették.
Ezért valós a kijelentés, hogy az e-kereskedelem talán a legjövedelmezőbb online vállalkozás fajta.

Az egyik legfontosabb trend a teljes automatizáció.
Nagyon jól szemlélteti ezt például az elektronikus kereskedelem raktározási szokásai.
Jelenleg 3 féle logisztikai megoldás létezik:
- Saját logisztika
- Fulfillment
- Dropshipping
Míg 10 éve a saját logisztika és raktározás volt a legnépszerűbb megoldás – ma már sokkal felkapottabb a fulfillment (fulfillment cég raktároz, szállíttat helyettünk – itt írtunk róla bővebben), illetve a dropshipping (a gyártó vagy beszállító raktároz, szállíttat helyettünk – itt írtunk róla bővebben).

De az automatizációhoz tartozik még:
- Termékek automatikus listázása több csatornán
- A magas kockázatú rendelések automatikus azonosítása és törlése
- Készlet-figyelmeztetések beütemezése
- Automatikus kosárelhagyási és egyéb email kampányok
- Készletek automatikus felhalmozása a nagyobb események előtt (pl.: Black Friday)
Egy másik trend a vásárlói mintázatok és profilozás fejlődése.
Ezt jól szemlélteti az Amazon anticipatory shipping módszere, amely elemzi a vásárlói mintázatokat és adatokat, és ez alapján az adott vásárlóhoz legközelebbi raktárba szállítja a termékeit még azelőtt, hogy a vásárló bármit is megvásárolt volna.
Végül a környezettudatosságot is érdemes kiemelni.
Ide tartozik a környezetbarát ellátási lánc kialakítása, a zero-waste csomagolás, vagy a fenntartható gyártás.
A következő 10 évben hatalmas teret fog nyerni még:
- raktárak robotizációja
- mesterséges intelligencia
- mobilról történő vásárlások
De miért éri meg belépni az e-kereskedelembe?
E-kereskedelem előnyei és hátrányai
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Mint minden vállalkozás fajtának, úgy az online kereskedelemnek is vannak hátrányai az előnyök mellett.
A megfelelő, objektív és tudatos döntéshez tisztában kell lenni ezekkel is.
Hátrányok
- Összehasonlíthatóság — könnyű olcsóbb vagy jobb terméket találni
- Biztonság — az interneten könnyebb “lopni” (pl.: hackertámadás)
- Weboldal függőség — az “üzletünk” bármikor összeomolhat
- Hatalmas elvárások — gyors és tökéletes szállításra van szükség
- E-kereskedelemhez szabott termékek — nem minden termék árulható online
- Alacsony belépési küszöb — mivel bárki könnyen belekezdhet, ezért nagy a verseny
Azonban a hátrányok még mindig nem képesek elfedni az online kereskedelem ÓRIÁSI előnyeit.
Előnyök
- 7/24/365 nyitvatartás — az év minden egyes napján
- Költséghatékonyság — az erőforrások megspórolása (pl.: emberi erőforrás)
- Kényelem — a feladatok teljesen kiszervezhetőek másnak
- Automatizáció — szinte minden egyes folyamat 100%-ig automatizálható
- Rugalmasság — a világ bármely pontjáról végezhető, nincs geográfiai megkötés
- Targetálás — sokkal könnyebben célozhatóak a marketing üzenetek
- Korlátlan készlet — a webshopban bármennyi terméket fel lehet kínálni eladásra
Amennyiben webshop készítése előtt állsz, az alábbi tartalmakat mindenképp olvasd el:
Blog: TOP 10 legnagyobb forgalmú külföldi + magyar webáruház [2023]
Blog: Top 10: A legszebb külföldi + magyar webshop [képekkel]
Blog: A termék új fogalma – és a tökéletes termékleírás (példákkal)
Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.
10% kedvezmény kupon: SR_ID640_0409TG
A lényeg
2019-ben már 600+ milliárd forintért vásároltunk évente online.
Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.
A 2020-as vírus és karantén pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.
Nem hiába a webshop az egyik legjobb vállalkozás ötlet 2023-ban.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Kérdésed van?
Tedd fel nekünk kommentben!
A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂
Sziasztok!
Jó egytermékes webshopnak találjátok az elhunyt kutyák gazdijainak a gravírozható ásványi emlék karkötőt?https://iheartdogs.com/Innen az ötlet.
Szia Szilvia!
Az szuper, hogy egy ilyen réspiacban gondolkozol – de sajnos lehet, hogy ez már túlságosan szűk.
A Google keresések alapján még az általad linkelt angol oldalon sem nagyon van organikus keresés az ilyen karkötőkre, tehát mi egy kicsit szélesebb tömeget megszólító termékkel indítanánk.