A dropshippingről minden bizonnyal hallottál már, hiszen:
Az egyik legforróbb téma az e-kereskedelemben.
Remek üzleti lehetőség.
Nem hiába szerepel előkelő helyen a legjobb vállalkozás ötletek között.
De néhányaknak nem világos, miért (jogosan):

Itt a válasz!
Mi a dropshipping jelentése, melyek a legnagyobb előnyei / hátrányai, miként működik a dropshipping Magyarországon, hogyan történik a dropshipping adózás — és melyek a legjobb tanácsaink, tippeink, és a legjobb magyar dropship oldalak?
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Tartalom
Dropshipping jelentése

Forrás: Wikipedia
A dropshipping egy kereskedelmi módszer, amely során a gyártótól közvetlenül a vásárlóhoz kerül a termék — az értékesítőnek így nem kell érintkeznie vele.
Tehát te, mint értékesítő (dropshipping webáruház) eladod a terméket, de a gyártó nem neked küldi, hanem egyből a vásárlódhoz.
Mindezt a te logóddal, a te színeiddel, a te általad kért csomagolásban, papírokkal.
Ez lényegében azt jelenti, hogy neked, mint dropshipping webáruház nem kell:
- raktároznod
- csomagolnod
- szállítanod
- logisztikáznod
Megteszi helyetted a gyártó / dropshipping beszállító.
Neked annyi a dolgod, hogy eladd a terméket a webshopodban.
Ez hihetetlenül jól hangzik — de van néhány elsőre nem látható hátránya is.
A 7 legnagyobb előnye / hátránya
A dropshipping előnyei
1. Olcsón elindítható
A dropshippinghez csak egy webáruházra van szükséged — semmi másra.
Éppen ezért hihetetlenül olcsón elindítható, mert ha tudsz látogatókat terelni a webáruházadra, akkor egy részüknek el is tudsz adni.
És ezzel véget is ért a te feladatköröd.
Az alacsony belépési küszöb miatt alacsony a kockázat, és akár olyan termékeket is tudsz értékesíteni, amelyeket te magad biztosan nem tudnál tárolni raktár bérlése nélkül.
2. Hatalmas rugalmasságot biztosít
A dropshipping azért csalogató sokak számára, mert bárhonnan, bármikor felépíthető / üzemeltethető.
Ugyanis nem szükséges hozzá semmiféle fizikai jelenlét (részedről).
Minden fizikailag megkötött feladatot a dropshipping beszállító végez.
Te pedig akár Hawaii-ról is irányíthatod a folyamatokat.
3. Teljesen kiszervezhető
A rugalmasság mellett fontos kiemelni, hogy egy idő után nincs is rád szükség a folyamatokhoz.
Egy webáruház felépítése jóval nehezebb, mint a mozgásban tartása.
Csak egy megbízható operatív vezetőre van szükséged, aki irányítja a mindennapi folyamatokat, míg te foglalkozhatsz a stratégiai jellegű big picture-rel.
4. Végtelen kínálat
A fizikai boltokban és raktárakban korlátozott a hely.
Ezzel szemben egy virtuális shopban annyi terméket kínálhatsz fel, amennyit csak jónak látsz.
Ez azt jelenti, hogy lényegében korlátlan mennyiségű termékkategóriád lehet.
Az egyetlen limitet csak az fogja jelenteni, hogy a dropshipping partnereidnek milyen termékei léteznek.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
5. Nincsenek alkalmazottak
Az emberi erőforrás mindig, minden esetben plusz munkát jelent.
Egy dropshipping webáruháznál azonban nincs feltétlenül szükség alkalmazottakra, hiszen a dropshipping partner foglalkoztatja őket.
Természetesen célszerű kiváló emberekkel körülvenni magad a nagyobb növekedés érdekében — de nem kötelező.
6. Nincs raktározás, csomagolás, szállítás — és logisztika
A webshopok legnagyobb kínja mindig a megrendelések beérkezése utáni szakasz.
Már napi 5 terméknél is rengeteg munka… és akkor ne beszéljünk a napi 500-ról.
Pontosan ezt a részt szervezed ki.
7. Könnyen skálázható és fejleszthető
Mivel a teljes áruház online, ezért könnyen és olcsón fejleszthető egy fizikai áruházhoz képest.
A skálázás pedig még könnyebb, hiszen bármikor tudsz új termékeket hozzáadni, megnövelni a hirdetési keredet vagy új piacokra belépni — hiszen nincsenek fizikai határok.
A dropshipping hátrányai
1. Kevés a profit
Annak, hogy kiszervezed a rendelés beérkezése utáni szakaszt, bizony ára van.
És mivel a termék legyártását sem te végzed, ezért mind az értékesítés első lépéseit, mind a vállalkozás utolsó lépéseit kiszervezed.
Logikus sajnos, hogy így a profit nagy része nem nálad fog landolni.
Ráadásul nagyon árat sem tudsz emelni, mert ugyanaz a dropshipping szolgáltató másnak is eladja ugyanazokat a termékeket, amiket így más is árul.
És ha te drágább vagy, akkor egyszerűen nem nálad fogják megvenni.
2. Nincs rálátás a termékekre
A termék a lelke az egész vállalkozásnak.
Nagyon veszélyes, ha éppen arra nem látsz rá.
Bármi történhet. Eltörhet a szállítás közben, más nyelvű használati utasítást mellékelnek hozzá, összekeverhetik a rendeléseket.
És ez ellen nem nagyon tudsz védekezni, hiszen a dropshipping lényege pont az, hogy ne érintkezz a termékkel.
3. Szállítási problémák
A szállítás az egyik legégetőbb probléma a dropshipping webáruházaknál.
Egyrészről: Ha külföldről rendeled a termékeket, akkor több hét is lehet a kiszállítás.
Ma már senki sem akar több hetet várni, inkább megveszik máshol.
Másrészről: Ha inkább Magyar dropshipping beszállító termékeit árusítod, akkor nagyon minimális lesz csak a profitod.
Emellett előfordulhat, hogy több dropshipping beszállító termékeit is árusítod, és az egyik vásárlód több terméket is megvásárol. Ekkor vakarhatod a fejed, hiszen külön-külön kell megfizetni a szállítási költségeit a több, máshonnan érkező terméknek.
De ezt nem fizettetheted meg a vásárlóddal, hiszen furcsa lenne, hogy ugyanazon webshopból rendelt (tőled), mégis 3-4 féle szállítási költséget is fizetnie kell.
Erre megoldást nyújthat, ha összehangolod a termékeket és a dropshipping beszállítókat (ez a nehezebb), vagy egyetlen dropshipping partnerrel dolgozol (ez a könnyebb).
Ez utóbbinál viszont limitált lesz a termékkör, amit értékesíteni tudsz.
4. Nincs rálátás a logisztikára
Ha nem te kezeled a készleteket, akkor jóval kisebb rálátásod lesz arra, hogy mennyi termék van még.
Aztán beérkezik egy nagyobb rendelés, és… elfogy.
A jobb dropshipping beszállítók értesítenek, még mielőtt bekövetkezne ez a probléma, de ez a rendszer sem tökéletes.
Ha kiszervezed a logisztikát, akkor bár nagyobb szabadságot szerzel, de közben fel is adod az irányítást.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
5. Könnyű piacralépés = hatalmas konkurencia
Mivel a dropshippingnek nagyon alacsony a belépési küszöbe, ezért nagyon hamar megtelik a piac.
Ez árversenyhez vezethet, ami még tovább csökkenti a profitodat.
Végül eljuthatsz oda, hogy már nem éri meg értékesítened, mert annyira keveset keresel 1-1 terméken.
6. Nincs utánvétel, ha külföldről érkezik
Bizony, a külföldi rendeléseknél a legtöbb esetben nincs utánvételi lehetőség.
Ez pedig a vásárlók egyik kedvenc fizetési módja, főleg ha még nincs erős márka felépítve a webshopod mögé.
Így rengeteg vásárlót veszíthetsz.
7. Vámkötelesek is lehetnek
Szintén a külföldről (EU-n kívül) érkező termékekre vonatkozik, hogy vámkötelesek lehetnek.
Ez azért probléma, mert ismét csak megnöveli a költségeidet, ami megintcsak a profitodat csökkenti.
Ha pedig tovább terheled a vásárlóra, akkor drágábbak lesznek a termékek, ami a nagy verseny miatt nem túl kedvező.
A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).
Dropshipping Magyarországon
A legnagyobb dropshipping beszállító kétségtelenül Kína.
Ennek az a hátránya, hogy a világ másik feléről igen lassú a szállítás.
Éppen ezért elkezdtek itthon is megjelenni dropshipping cégek.
Ezeknek az előnye, hogy nagyon gyors a szállítás, hiszen itthonról küldik ki.
Hátrányuk viszont, hogy főleg csak más webshopok termékeit adhatod el, akik szintén Kínából rendelik be. Ez azt jelenti, hogy egyrészről ki kell fizetned a Kína-Magyarország szállítást, másrészről az adott webshop profitját.
A végeredmény az, hogy nagyon minimális lesz a termékeken a hasznod.
Amikor dropshipping kereskedőt választasz, ezekre érdemes figyelni:
- Dropshipping partner országa (EU-n belül vagy kívül?)
- Szállítási idő
- Termékek ára
- Értékelések
- Termékválaszték
- Raktározási kapacitás
- Integráció, szinkronizáció
Dropshipping adózás

Ami az egyik oldalról hatalmas előny — az a másik oldalról jelentős hátrány.
Így van ez a dropshipping üzleti modell egyszerűségével is.
Nagyon egyszerű belekezdeni, de nehéz megfelelni a jogszabályoknak.
Ugyanis, nagyon komplex a törvényi szabályozás.
Van néhány felelősség, aminek bizony ki kell jelölni a felelősét:
- Márkavédelem
- Termékmegjelölés
- Forgalmazhatóság
Ha az EU-ból érkezik a termék, akkor nincs probléma, mert ekkor nem kerül sor import vámkezelésre.
De ha az EU-n kívülről (pl.: Kína), akkor:
- Plusz költség, hogy a szállító lefolytassa a vámeljárást
- A külföldi kereskedőnek meg kell bíznia a szállítmányozót, hogy a nevében vámkezelje le az árut
- Vagy a szállítmányozó értesíteni fogja a megrendelőt, hogy adjon megbízást a vámkezelésre — ekkor viszont a vásárló lesz az importőr a webshop helyett
Jó megoldás lehet, ha az EU-n kívüli cégnek van EU-ban található képviselete — ekkor sem kell vámkezelés.
2022. január 1-től viszont minden EU-n kívülről érkező termék vámkötelessé vált.
Emellett pedig a termékeket ÁFA is terheli.
Ez egy újabb érdekes kérdést vet fel, amelyről itt lehet részletesebben olvasni.
Érdemes felkeresni a témában egy dropshippingre szakosodott könyvelő irodát, aki helyre tudja tenni ezeket a dolgokat, mert mint az látható: nem egyszerű a helyzet.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A legjobb tanácsok és tippek

Van néhány nagyon jó írásunk a témában, amelyek rendkívül jó elindulási alapot nyújthatnak.
Amikor csak a webshop felépítése és hatékony üzemeltetése a célod, akkor nagyon fontos, hogy megfelelő webshop motort válassz:
Ehhez azonban tisztában kell lenni egyrészről azzal, hogy mi egy webshop felépítésének folyamata:
Blog: Webshop indítás & üzemeltetés (összes költség + jogi feltétel)
Másrészről pedig, hogy milyen lehetőségeid vannak még:
Blog: Webáruház készítés: Az egyes fajtáktól az árakig (útmutató)
Amiben pedig mindenképp jobbnak kell lenned, mint a konkurencia — az a marketing:
Blog: Marketing: mi az IGAZI jelentése? (minden amit tudsz – téves)
Magyar dropship oldalak
Íme, néhány nagyobb magyar dropship oldal:
- Dropshippy.hu
- Dropshipping.vidaxl.com
- Byhome.hu
- CHS.hu
- Optitech.hu
- Castimonia.hu
- Bagnet.hu
- Nagykereskedes.carero.hu
- Ekszerwebhop.hu
- Officetrade.hu
És a nagyobb külföldi oldalak:
- Aliexpress.com
- Oberlo.com
- Bigbuy.eu
- Banggood.com
- Cjdropshipping.com
- Zentrada.eu
- Carero.hu
- Brandsdistribution.com
- Doba.com
- Wholesale2b.com
A lényeg
A dropshipping egy remek online vállalkozási lehetőség.
Leginkább kezdőknek ajánlott, akik a szárnyaikat bontogatják az online világban.
Sajnos meggazdagodni igen nehéz belőle, hiszen nagyon kevés a profit a termékeken.
De az elindulás pofonegyszerű!
Éppen ezért tökéletes arra, hogy belekezdj — majd mikor már elég tapasztalatot szereztél, és erős márkát építettél, akkor áttérj egy másik üzleti modellre.
Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Kérdésed van?
Tedd fel nekünk kommentben!
A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂