E-kereskedelem: Jelentése – és a legfrissebb trendek

START vállalkozás indítás kurzus — INGYEN

Extra vállalkozás- és webshop ötletek, feladatok, kérdések, esettanulmányok és exkluzív anyagok.

Érdekel

Az online kereskedelemről kijelenthetjük, hogy:

Benne van a top 5 legjobb vállalkozás ötletben

Nem hiába adja egyre nagyobb részét a világ gazdaságának.

e-kereskedelem
Statista

Szinte bárkinek, aki vállalkozás indításán gondolkodik – eszébe jutott már a webshop.

Blog: Webshop ötletek – legkeresettebb termékek [példákkal]

De pontosan mi az e-kereskedelem fogalma, melyek az online kereskedelem előnyei / hátrányai, és mik az elektronikus kereskedelem legfrissebb trendjei, merre tart jövője?

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Online kereskedelem fogalma

Az internetes kereskedelemnek rengeteg szinonimája van:

  • Online kereskedelem
  • E-kereskedelem
  • Elektronikus kereskedelem
  • E-commerce
  • Internetes értékesítés

Mind ugyanazt jelenti.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

A kereskedelem fogalma: 

A termelés és a fogyasztás között található lépés (közvetítés) – ami lényegében biztosítja, hogy a megtermelt javak eljussanak a fogyasztóhoz.

Tehát a gyártónál kreált terméket a kereskedelem juttatja el a vásárlóhoz. 

Az üzleti modell lehet:

  • B2B — tehát a vállalkozás más vállalkozásoknak értékesít
  • B2C — tehát a vállalkozás magánszemélyeknek értékesít

Az e-commerce annyit csavar a történeten, hogy az eladás / vásárlás az interneten történik.

Fontos! Sokan azt hiszik, hogy az egész folyamatnak az interneten kell történnie ahhoz, hogy online kereskedelemről beszélhessünk – ez azonban nem igaz. Tehát ide tartozik az is, ha a tranzakció csak egyetlen eleme történik online (pl.: online fizetés).

elektronikus kereskedelem

De hol tart most az internetes kereskedelem — és milyen irányba tart?

Elektronikus kereskedelem — a jelen és a jövő

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

Alapvetően kijelenthető, hogy a magyar e-kereskedelem jópár évvel le van maradva az USA-hoz képest.

Ez egyrészről azt jelenti, hogy még gyerekcipőben jár a világ legnagyobb gazdaságához képest.

Másrészről viszont a növekedése még tetemesebb az amerikai piachoz képest.

2019-ben már 600+ milliárd forintért vásárolunk évente online.

Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.

A 2020-as vírus és karantén pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.

Olyanok is elkezdtek online vásárolni, akik eddig sosem tették.

Ezért valós a kijelentés, hogy az e-kereskedelem talán a legjövedelmezőbb online vállalkozás fajta.

online kereskedelem

Az egyik legfontosabb trend a teljes automatizáció.

Nagyon jól szemlélteti ezt például az elektronikus kereskedelem raktározási szokásai.

Jelenleg 3 féle logisztikai megoldás létezik:

  1. Saját logisztika
  2. Fulfillment
  3. Dropshipping

Míg 10 éve a saját logisztika és raktározás volt a legnépszerűbb megoldás – ma már sokkal felkapottabb a fulfillment (fulfillment cég raktároz, szállíttat helyettünk – itt írtunk róla bővebben), illetve a dropshipping (a gyártó vagy beszállító raktároz, szállíttat helyettünk – itt írtunk róla bővebben).

e-commerce

De az automatizációhoz tartozik még:

  • Termékek automatikus listázása több csatornán
  • A magas kockázatú rendelések automatikus azonosítása és törlése
  • Készlet-figyelmeztetések beütemezése
  • Automatikus kosárelhagyási és egyéb email kampányok
  • Készletek automatikus felhalmozása a nagyobb események előtt (pl.: Black Friday)

Egy másik trend a vásárlói mintázatok és profilozás fejlődése.

Ezt jól szemlélteti az Amazon anticipatory shipping módszere, amely elemzi a vásárlói mintázatokat és adatokat, és ez alapján az adott vásárlóhoz legközelebbi raktárba szállítja a termékeit még azelőtt, hogy a vásárló bármit is megvásárolt volna.

Végül a környezettudatosságot is érdemes kiemelni.

Ide tartozik a környezetbarát ellátási lánc kialakítása, a zero-waste csomagolás, vagy a fenntartható gyártás.

A következő 10 évben hatalmas teret fog nyerni még: 

De miért éri meg belépni az e-kereskedelembe?

E-kereskedelem előnyei és hátrányai

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Mint minden vállalkozás fajtának, úgy az online kereskedelemnek is vannak hátrányai az előnyök mellett.

A megfelelő, objektív és tudatos döntéshez tisztában kell lenni ezekkel is.

Hátrányok

  • Összehasonlíthatóság — könnyű olcsóbb vagy jobb terméket találni
  • Biztonság — az interneten könnyebb “lopni” (pl.: hackertámadás)
  • Weboldal függőség — az “üzletünk” bármikor összeomolhat
  • Hatalmas elvárások — gyors és tökéletes szállításra van szükség
  • E-kereskedelemhez szabott termékek — nem minden termék árulható online
  • Alacsony belépési küszöb — mivel bárki könnyen belekezdhet, ezért nagy a verseny

Azonban a hátrányok még mindig nem képesek elfedni az online kereskedelem ÓRIÁSI előnyeit.

Előnyök

  • 7/24/365 nyitvatartás — az év minden egyes napján
  • Költséghatékonyság — az erőforrások megspórolása (pl.: emberi erőforrás)
  • Kényelem — a feladatok teljesen kiszervezhetőek másnak
  • Automatizáció — szinte minden egyes folyamat 100%-ig automatizálható
  • Rugalmasság — a világ bármely pontjáról végezhető, nincs geográfiai megkötés
  • Targetálás — sokkal könnyebben célozhatóak a marketing üzenetek
  • Korlátlan készlet — a webshopban bármennyi terméket fel lehet kínálni eladásra

Amennyiben webshop készítése előtt állsz, az alábbi tartalmakat mindenképp olvasd el:

Blog: TOP 10 legnagyobb forgalmú külföldi + magyar webáruház

Blog: Top 10: A legszebb külföldi + magyar webshop [képekkel]

Blog: A termék új fogalma – és a tökéletes termékleírás (példákkal)

Nyiss webáruházat percek alatt, kötöttségek nélkül!
Mi a -t ajánljuk.

10% kedvezmény  kupon: SR_ID640_0409TG

Próbáld ki 14 napig ingyen

A lényeg

2019-ben már 600+ milliárd forintért vásároltunk évente online.

Ez 43 millió rendelést jelent itthonról – és 17 milliót külföldről.

A 2020-as vírus és karantén pedig még inkább felgyorsította ezt a trendet.

Nem hiába a webshop az egyik legjobb vállalkozás ötlet.

Vállalkozás indítás kurzusok

START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:

  • Extra vállalkozás- és webshop ötletek
  • Feladatok, kérdések és esettanulmányok
  • Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek

Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!

Business START Business PRO

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

Vállalkozói START kurzus INGYENESEN

Minden nap 1 email, 5 napon keresztül. Igényeld, és azonnal érkezik az első email.

Sikeres feliratkozás