Van egy nagyon fontos ökölszabálya az életnek:
Minél fontosabb egy cél, annál inkább szükség van egy tervre.
Ilyen például a ház.
Kívülről szemlélve csak egy épület.
De ha egy kicsit mélyebbre ásunk:
- A legtöbb ember életének fő műve
- A bástya, ahová bármikor el tud bújni a világ elől
- Az otthon, ahol a legtöbb idejét tölti a szeretteivel
Ahhoz, hogy minden funkcióját tökéletesen el tudja látni (akár egy egész életen át) gondos tervezés szükséges.
Az előző cégemben nem hiába kezdtünk mi is minden kertet tervezéssel:
A vállalkozás indítás ugyanez a kategória.
… a sikert pedig csak egy tökéletes üzleti terv garantálhatja!
De milyen a “tökéletes” üzleti terv, milyen részei vannak, mik az üzleti terv készítés lépései — és milyen minta/sablon alapján érdemes elindulni?
Vágjunk is bele 🙂
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Tartalom
Üzleti terv: A legfontosabb alapok
Az üzleti terv fogalma:
A vállalkozás jövőbeni céljait és az ehhez vezető stratégiát összegző dokumentum.
Leegyszerűsítve:
Az üzleti terv egy vállalkozás térképe, ahogyan eljut az első lépéstől az utolsóig.
Tehát a teljes vállalkozást bemutatja: a tökéletes vállalkozás ötlet megtalálásától – egészen a fő cél eléréséig.
Az egész a végső cél meghatározásával kezdődik (hosszútáv).
Majd erre épül fel a stratégia, általában 3-5 évre (középtáv).
A stratégiát végül lépésekre, taktikákra bontja – és ezekből építi fel a vállalkozás hétköznapi, operatív működését (rövidtáv).
Ez volt az elmélet.
Konkrétabban ezekre ad választ:
- Mit akarunk eladni?
- Kinek akarjuk eladni?
- Hol érjük el őket?
- Mennyi pénzre van ehhez szükségünk?
- Mennyi pénzt várhatunk ebből?
…és még ezer más kérdésre.
Az üzleti terv tehát a vállalkozás legfontosabb kérdéseire adja meg a választ.
Minden egyes cégnek szüksége van rá!
Nem csak azoknak, akik vállalkozás indítása előtt állnak, hanem azoknak is, akik már egy meglévő vállalkozást üzemeltetnek.
De miért?
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
A legfontosabb előnyei
1. Validálás, hogy az ötlet működőképes-e
Az üzleti terv önmagában még nem mutatja meg azt, hogy a vállalkozásunk sikeres lesz-e.
Viszont rögtön kirajzolja, ha valahol elcsúszik a dolog logikailag.
Egyből látod például, ha a bevételeid nem elegek ahhoz, hogy fedezzék a költségeidet – vagy ha a cégednek 10 évre van szüksége ahhoz, hogy egyáltalán nullszaldós legyen.
2. Kockázatelemzés
Rálátást kapsz, hogy mi mennyibe fog kerülni, mennyit fog visszahozni, és ezáltal mekkorát kell kockáztatnod.
Így el tudod dönteni, hogy a potenciális bevétel elég nagy lesz-e ahhoz, hogy megérje a vállalt kockázatot, avagy sem.
3. Mérföldkövek kijelölése
Azzal, hogy a kész üzleti tervben lefektetjük a fontosabb mérföldköveket, illetve az elérésükre kitűzött időpontokat, pontosan látni fogjuk a cégünk fejlődésének ütemét.
Tudatában leszünk annak, hogy mikor hol fog tartani a növekedés – így megtudjuk, hogy mennyi időbe fog telni a végcél elérése.
4. Feedback
Egy már elindult vállalkozás számára azért fontos az üzleti terv készítése, mert azonnal visszaigazolást kaphat, hogy egy mérföldkövet milyen gyorsan ért el a tervhez képest.
Ez alapján kiigazításokat, korrigálásokat eszközölhet az egyes erőforrások elosztásában, felfedheti hol a hiba, és ez alapján optimalizálhat.
5. Üzleti partnerek informálása
Egy vállalkozás elindításához vagy növekedéséhez gyakran külső tőkére van szükség.
Ezt általában befektetőtől, angyal befektetőtől vagy hitelezőtől kapja meg.
Azonban a befektető is csak akkor száll be, ha a befektetése jócskán megtérül – ezt pedig az üzleti tervből tudja kideríteni.
Emellett az üzleti terv segít tisztázni, hogy a tulajdonostársak egy lapon vannak-e, és tényleg ugyanarra gondolnak.
Terjedelme
A legtöbb helyen 20-30 oldalt szoktak használni, de a nagyobb vállalkozások esetében nem ritka a 100+ oldalas üzleti terv sem.
Egy kis vállalkozás viszont 5-6 oldalban össze tudja foglalni a lényeget.
Azonban ha saját magadnak készíted, soha nem fogsz elolvasni egy 30 oldalas “kiskönyvet”, de sok esetben még 5-6 oldalt sem.
Ezért egyetlen szabály van a terjedelemhez:
Nincs kőbe vésett szabály.
A dokumentum terjedelmét abszolút az határozza meg, hogy mire szeretnéd használni.
Ezért a terjedelemre akkor kapod meg a választ, ha kitalálod, hogy milyen célból és kinek készül az üzleti terv.
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Kinek szól és mi célból?
Az üzleti terveknek 3-féle célközönsége van:
- Saját magunk
- Üzlettárs, belső csapat
- Külső partner
Éppen emiatt 3-féle üzleti tervet érdemes megkülönböztetni.
1. One-pager
A One-pagerek olyan 1-oldalas üzleti tervek, amelyek nagyon vázlatpontosan elemzik ki egy cég működését és koncepcióját.
A vállalkozás legfontosabb kérdéseire nyújtanak választ, mint például:
- Mi a probléma?
- Hogyan oldja meg a vállalkozás terméke/szolgáltatása?
- Mekkora a célpiac?
- Ki a célközönség?
- Mi az üzleti modell?
- Kik a konkurensek?
- Miben jobb a mi termékünk/szolgáltatásunk?
- Ki a csapat és mik a szerepek?
…mindenfajta felesleges szócséplés nélkül!
A one-pagert általában startupok szokták használni, mivel a befektetők rengeteg ötlettel találkoznak, és valahogy szelektálniuk kell a jó ötletet az életképtelentől.
Ebben az esetben a 1-pager egyfajta “útlevél”, amelyet gyorsan át tudnak futni, és ha az ötlet nem szemét, akkor meghallgatják részletesebben is az elképzelést.
Ezenkívül ha üzlettársad van, nem szükséges 20-30 oldalban részletezned azt, amit már tudtok és nem kell senki másnak kommunikálnotok.
Ekkor csak egy vázlatra van szükségetek, ami összefüggéseiben mutatja meg a működési mechanizmusokat.
2. Business Model Canvas és Lean Business Plan
A Business Model Canvas és a Lean Business Plan szintén 1-oldalas dokumentumok, amelyeket azonban kinyomtatva és kiegészítve 5-10 oldalban szoktak használni.
Ezeket sokszor használják egyszemélyes vállalkozások is, de leginkább belső csapatok, vagy alapítók szokták maguk között megosztani és felvázolni a közös jövőképet.
Sokkal rövidebbek, mint egy hagyományos üzleti terv, hiszen kihagynak olyan részeket, mint például a szervezeti struktúra és a csapattagok (hiszen mindenki tudja a csapatban, hogy ki kicsoda – és remélhetőleg a vezetőket is ismerik).
Mindkét megoldás vizualizálja is a folyamatot, amelyek közül én a Business Model Canvast ajánlom:
Olyan “apró” cégek használják, mint a Microsoft, Intel, Fujitsu vagy MasterCard.
3. Hagyományos üzleti terv
Ez mind közül a leghosszabb, 10-100 oldalas üzleti terv, amely elejétől a végéig végigveszi a cég minden egyes elemét.
Leginkább külsős szervezeteknek készítik, ezért az előző 2 üzleti terv mintához képest sokkal nagyobb szerepet kap a formalitás – tehát meggyőzőnek kell lennie.
Leginkább tőkebevonáshoz használják befektetőknek, hitelezőknek, pályázat kiíróknak.
Ezenkívül használják még:
- cégalapítás előtt, felvázolni a teljes üzleti stratégiát
- cégeladáskor a vásárló fél tájékoztatásáért
- egy új üzleti ötlet, termék vagy szolgáltatás bevezetésekor.
Mivel fontos a formalitás és a teljesség, ezért érdemes ismerni, hogy mik az üzleti terv részei.
Üzleti terv részei
A kész üzleti terv az alábbi részekből áll:
- Vezetői összefoglaló
- Vállalkozás bemutató
- Iparági helyzet
- Működési terv
- Marketing terv
- Pénzügyi terv
- Szervezeti struktúra
- Mellékletek
Ezek csak a fő részek, de az üzleti terv tartalma ennél jóval több alrészből áll.
Az üzleti terv felépítése – részletesen:
- Vezetői összefoglaló
- Gondolatok rendszerezése, összefoglalása
- Vállalkozás bemutatása
- Megoldandó probléma
- Saját megoldás
- Validálás
- Iparági helyzet
- Célközönség
- Konkurencia
- Piac mérete
- Iparági szabályozás
- Iparági trendek
- Működési terv
- Legfontosabb működési folyamatok
- Mérföldkövek
- Gyártási terv
- Fejlesztési elemzés
- Marketing, vagy értékesítési terv
- Termékek és szolgáltatások
- Árazás
- Elosztási hálózat
- Promóció
- Pénzügyi terv
- Bevételi modell
- Költségvetési terv
- Eredménykimutatás
- Finanszírozás
- Szervezeti struktúra
- Csapat
- Vezetőség
- Menedzsment
- Igazgatósági tagok
- Mellékletek
- Kiegészítő dokumentumok
Amennyiben szeretnéd még részletesebben megismerni az üzleti terv részeit, ez neked szól:
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Fontos! Az üzleti terv kitöltésének sorrendje nem követi a részek sorrendjét. Érdemes először a nagy, átfogó képet megalkotni, majd ez után egyre jobban belemenni a részletekbe. Az egész célja, hogy rendszerben lássuk az egész üzleti tevékenységet – ehhez pedig folyamatos korrigálás és rendszerezés szükséges.
De akkor hogyan kell megírni?
Vállalkozás indítás kurzusok
START kurzus — szerezd meg INGYEN még ma:
- Extra vállalkozás- és webshop ötletek
- Feladatok, kérdések és esettanulmányok
- Exkluzív anyagok, csak a résztvevőknek
Túl vagy már rajta? Irány a PRO kurzus!
Az üzleti terv készítés folyamata
1. lépés: Az ötlet kidolgozása, kutatása és validálása
Ebben a lépésben győzödünk meg arról, hogy az ötletünk tényleg valid, van rá kereslet, és sokkal kevesebb erőforrásba kerül a vállalkozás indítása és felfuttatása, mint amekkora a kockázat és a potenciális nyereség.
Amennyiben külső forrás bevonásához, tehát egy partnernek készítjük az üzleti tervet, szükség van az ötlet validálására is – tehát bizonyítani kell az üzleti tervben, hogy az ötlet életképes.
2. lépés: Célok kijelölése
Amennyiben megtaláltuk a megfelelő ötletet, a kutatás során látni fogjuk, hogy mi hozható ki belőle. Ez alapján érdemes felvázolni a célokat: rövid-, közép- és hosszútávon is.
Fontos, hogy ezek a célok mérhetőek legyenek és konkrétak – nem utolsósorban pedig reálisak.
Amint kijelöltük a végső célt (hosszútáv), a 3-5 éves célt (középtáv) és a heti célokat (rövidtáv) – elkezdhető a célokhoz rendelt feladatok kitalálása, amely a következő lépés.
3. lépés: Stratégia kitalálása a célok alapján
Ebben a lépésben szükséges kitalálni a stratégiát, ami nem összetévesztendő a taktikákkal. A taktikák sokkal konkrétabbak és gyorsabbak, ezáltal viszont kevésbé összefüggőek.
A stratégia a taktikák összessége.
Ezt úgy érdemes elképzelni, mint egy robotot.
A taktikák az egyes csavarok, fogaskerekek és alkatrészek, amelyeket konkrétan meg kell csinálni.
Azonban ha ezeket összerakjuk, attól még önmagában nem fog működni a robot – szükség van ugyanis a stratégiára, tehát a részek összehangolására és összefüggő működésére.
A stratégiáról tehát elmondható, hogy:
Az egész több, mint a részek összessége.
4. lépés: A stratégia lebontása taktikai lépésekre
Itt válik az üzleti tervezés igazán gyakorlatiassá, ugyanis a több évre, vagy akár évtizedekre felvázolt célok és az ehhez vezető stratégia átalakul heti és napi teendőkre, tehát operatív folyamatokká.
Sokan nem jutnak el idáig, mert a nagyratörő célok és az ahhoz vezető út kitalálása után nem hajlandóak megtenni a szükséges lépéseket.
Ezt nagyon fontos megérteni!
Az elméleti stratégia és a gyakorlati taktikák olyanok, mint Tom és Jerry, a hamburger és a sült krumpli, vagy ez a két jóképű:
Elválaszthatatlanok!
A következő (utolsó) lépés csak akkor nyer értelmet, ha a stratégia és a taktikai lépések is rendben vannak.
5. lépés: Strukturálás
Ha minden előző lépéssel megvagyunk, akkor nem marad más hátra, mint az egész rendszerbe foglalása.
A korábbi hasonlatot folytatva, megvannak a robotod alkatrészei, és a részek együttműködése is ki lett alakítva – már csak életet kell belé tölteni.
Ez egy nagyon fontos lépés:
Ilyenkor tisztul le minden – ekkor áll össze az egész vállalkozás terve.
Erre a legjobb rész a vezetői összefoglaló, hiszen ott egyszerűen és más számára érthetően kell átadnod a kitalált és felvázolt tudást.
Magadnak pedig érdemes annyira leegyszerűsítened az egész üzleti tervet, hogy elég legyen csak ránézned, és tudd, mi a következő lépés.
Ezt úgy érheted el, ha könnyen fogyaszthatóvá teszed.
Sokan azt gondolják például, hogy ami bonyolult, az jó – pedig pont az ellenkezője igaz.
“Ha egy hatévessel nem tudod megértetni, te magad sem érted.”
Albert Einstein
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Hogyan tedd az üzleti terved vérprofivá?
Egyszerűség
Az előző fejezet gondolatmenetét folytatva:
Nem attól lesz profi az üzleti terv, hogy telerakod komplex szavakkal, szakkifejezésekkel és okosnak tűnő megállapításokkal.
A lényege az, hogy könnyen és gyorsan megérthető legyen – neked, az üzlettársadnak vagy akár egy külsős, az iparágadhoz kevésbé értő partnernek.
Az a fontos, hogy a kidolgozott üzleti terv egy működőképes vállalkozást mutasson be – nem az, hogy a körítés elfedje az amúgy silány stratégiát.
Rövid
A terjedelemről szóló részben már beszéltünk róla, hogy milyen hosszúnak kell lennie.
Rövid alatt azt kell érteni, hogy pontosan akkora, amekkorában a legegyszerűbben kifejthető az üzleti koncepció.
Ez egyes vállalatoknál 60 oldal – míg ha magadnak készül, akkor egyetlen oldal is elég lehet.
A lényeg, hogy ne szaporítsd a szót feleslegesen.
Csak olyan hosszú legyen, ami a megértéshez feltétlenül szükséges – minden mást amputálj könyörtelenül!
Célcsoportra szabott
Tudd, hogy kinek készül.
Ha a partnerednek, aki jártas az iparágban, akkor nyugodtan használhatsz üzleti kifejezéseket, iparág-specifikus nyelvezetet és szakzsargont.
De ha külsős, az iparághoz kevésbé értő partnernek, akkor mellőzd a “belsős” kifejezéseket.
A leegyszerűsítés nem lesz gyerekjáték, de ha sikerül, akkor sokkal jobban fogod érteni az iparágad és a leendő vállalkozásod működését, mint előtte bármikor.
Logikusan felépített
Az egyes részek csatlakozzanak egymáshoz, épüljenek egymásra, és legyenek logikusak.
Nincs annál rosszabb, ha az üzleti tervben olyan elemek vannak, amelyeknek nincs értelme, vagy semmi nem támasztja alá őket.
A logikus, intuitív üzleti terv felépítés segíti a befogadását, ezáltal az egész dokumentum sokkal meggyőzőbb lesz.
Tehát legyen könnyen és gyorsan böngészhető, élvezet legyen használni, mert az ember tudja, mit hol keressen benne.
Igényesen szerkesztett
Ahhoz, hogy a kidolgozott üzleti terv fogyasztható legyen, nem elég csupán a logikus felépítés – terelni kell a figyelmet.
Ha valami nagyon fontos, legyen jelezve (például kiemeléssel).
Ha valami nehezen befogadható, legyen illusztrálva.
Sok esetben ez a cég “útlevele”.
Az első benyomás sokkal fontosabb, mint azt hiszed!
Tehát legyen igényes, de ne hivalkodó.
Figyelemfelkeltő
Az üzleti tervezés egy stratégiai folyamat – nem a szórakoztatás a fő célja.
Azonban senki sem szeret unatkozni vagy szenvedni egy tevékenység végzése közben, ezért érdemes olyan tervet összerakni, ami megragadja a figyelmet, és nem ereszti el az elolvasás végéig.
Amennyire csak lehet, érdemes szórakoztatóvá tenni (természetesen az üzleti környezetnek megfelelően).
Hiteles
Az üzleti tervnek nagyon sok esetben nem csak a stratégia letisztítása és felvázolása a célja – hanem a meggyőzés.
Ezért sokan minél nagyobb, grandiózusabb adatokkal és kimutatásokkal próbálnak operálni… aminek sajnos a fele sem igaz.
Képzeld el, milyen következménye lehet annak, ha egy leendő partner, befektető, pénzügyi hitelező előtt kiderül, hogy az állítások hamisak.
Borul az egész bizalom, és lehetetlen lesz visszaállítani.
Senki sem fog pénzt vagy időt szánni olyan emberre, aki megpróbálta megtéveszteni.
Felmerül tehát a kérdés:
Hogyan néz ki egy tökéletes, kész üzleti terv?
Kész üzleti terv minta és sablon
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Tehát így néz ki egy üzleti terv sablon.
Egyetlen kérdés maradt hátra:
Ki készítse el?
Üzleti terv készítése: megírás VAGY kiszervezés?
Mindkettőnek rengeteg előnye és hátránya van.
Éppen ezért a kérdésre adott válasz:
Attól függ.
Az első sarkalatos pont a kidolgozott üzleti terv ára.
Üzleti terv készítés árak
Ma már elég olcsón lehet üzleti tervet készíttetni külsős céggel, a mini üzleti terv árak 10.000 Ft-tól kezdődnek.
Azonban valamit fontos megérteni:
Az üzleti terv a vállalkozás egyik legfontosabb eszköze.
Ez az utolsó, amin spórolnod kéne.
Tehát célszerű a drágább változatokat választani, és ha egy cég az üzleti terv olcsóságával csalogat – messziről elkerülni!
A következő szempont a célcsoport.
Kinek készül?
Ha egy külsős cégnek, partnernek készül a terv, akkor célszerű lehet egy erre szakosodott céget megbízni, hiszen nekik hatalmas tapasztalatuk van benne, pontosan tudják a formai követelményeket, a gyakori hibákat és nem utolsósorban jóval gyorsabban dolgoznak, mintha te magad szerkesztenéd meg a tervet.
Ekkor azt ajánlom, hogy érdemes a szerkezeti felépítést és az ellenőrzési munkálatokat rájuk bízni, vagy akár közösen brainstormingolni.
De mindig legyen egy változat, amit te magad készítesz!
Az üzleti terv azért zseniális, mert nagyon jól rendszerezi és tisztítja le a gondolataidat.
Aki üzleti tervet készít, az sokkal mélyebben érti a saját vállalkozása működését és az iparág sajátosságait, mint az, aki nem foglalkozik ezekkel.
A legjobb megoldás
Általában a leghatékonyabb megoldás a legköltségesebb is, és ez most sincs másképp.
Akkor lesz az üzleti terv a leghatékonyabb, ha azt te magad rakod össze, majd egy külsős üzleti tanácsadóval is átnézeted, ötletelsz vele – és ezek alapján kiegészíted az általad készített tervet.
Ennek busás ára lesz, nem csak a pénzeddel fizetsz, de az időddel is.
Engedd meg azonban, hogy megkönnyítsük neked egy tökéletes sablonnal!
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Azonban a megtérülés is sokkal jobb lesz, mint egy olcsóbb változatnál, és a stratégia kitalálását nem úszhatod meg.
Érdemes az elcsépelt, de vállalkozásokra többszörösen igaz mondást fejben tartani:
Ha valamit csinálsz, akkor csináld rendesen.
Egy vállalkozás indítása nem egyszerű feladat, nem hiába ritka a sikeres vállalkozás.
Ne rontsd tovább az esélyeidet azzal, hogy rövidebb utat keresel.
Gyakori kérdések
Egy dokumentum, amely lefekteti a vállalkozás jövőbeni céljait – és a stratégiát, amellyel eléri.
Az üzleti tervnek 8 része van: vezetői összefoglaló, vállalkozás bemutató, iparági helyzet, működési terv, marketing terv, pénzügyi terv, szervezeti struktúra és a mellékletek.
A tökéletes üzleti terv egyszerű, rövid, igényesen és logikusan van felépítve, figyelemfelkeltő, hiteles – és a célcsoportra van szabva, akinek készül.
A legfontosabb elem kétségtelenül a pénzügyi terv, nem sokkal lemaradva tőle pedig a marketing terv.
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
A lényeg
Az üzleti terv a vállalkozás indítás egyik legfontosabb lépése.
Na nem azért, amiért sokan gondolják:
Az üzleti tervet azért készíted, hogy kitaláld, átlásd, letisztítsd és rendszerbe rakd a gondolataidat és a céged hosszútávú stratégiáját.
A cikkből megtanulhattad, hogy ezt hogyan tudod a leghatékonyabban elérni:
- mik a legfontosabb alapok
- mekkora a terjedelme
- mik az üzleti terv részei
- mi az üzleti terv készítés folyamata
- mitől lesz az üzleti terv felépítése professzionális
- kiszervezd-e a készítését, vagy te magad írd meg
…illetve azt, hogyan is néz ki egy kész üzleti terv minta és sablon.
Töltsd le a saját üzleti terv mintádat!
Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes üzleti terv.
Kérdésed van az üzleti tervvel kapcsolatban?
Tedd fel nekünk kommentben!
A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂
Kedves Dávid!
A cikkben több helyen felajánlod, hogy az e-mailcímem megadásával kapok egy részletes üzleti terv-mintát.
Többször is megadtam, mert nem minden lehetőségnél ment tovább az opció, volt, ahol nem bírtam kivárni, míg „homokórázik” a rendszer.
Pár órán belül kaptam egy levelet, de az nem a kért információt tartalmazta, hanem egy reklámszöveget meg ajándékokat (pl. 7+1 pontos jegyzet), amiket nem kértem, de köszönök.
Viszont amit felajánlottál és kértem (ti. az üzletiterv-mintát) továbbra sem kaptam meg.
Szia!
Utánanézünk, mert meg kellene kapnod a mintát.
Köszi, hogy jeleztél, néhány órán belül az emaileden lesz 🙂
Kedves Dávid!
Sajnos én sem kaptam meg az üzleti terv mintát, meg hát az összes ingyenes anyagot sem.
Kellemes Ünnepeket kívánok,
Gábor
Kedves Gábor,
Amikor feliratkozol, automatikusan nyílik meg, nem emailben kapod meg 🙂
Mindenesetre most elküldjük neked emailben, ott megtalálod!
Üdv,
Dávid
Kedves Dávid!
Én sem kaptam semmit, pedig elindítottam a letöltéseket több perce. Szeretnék segítséget kapni az ígért anyagokhoz.
Kedvességedet előre is köszönöm.
BL
Szia!
Kérlek írj nekünk egy üzenetet a hello@targeter.hu oldalra, és már küldjük is!
Hasonlóképp jártam. Megadtam az email címet, de nem kaptam semmit.
Inzézzük, addig is küldtem az anyagot 🙂 Köszi a visszajelzést!
Sziasztok!
Én sem kaptam meg. Küldenétek nekem is kérlek?
Köszönöm
Üdv,
Anita
Szia, természetesen!
Arra figyelj majd a jövőben, hogy az email cím megadása után automatikusan letölti a kért anyagot a gépedre — ott fogod megtalálni 🙂
Kedves Dávid, gond nélkül letöltődtek a kért anyagok (gondoltam legyen egy pozitív megerősítés is 🙂 ) .
Köszönet értük!
Kedves Lívia!
Haha, köszi, jól esik hallani, hogy van akinek azért működik a rendszer 😛
Magyarországon nem megszokott, hogy egyből megnyílnak a kért dolgok (mindenki emailben küldi ki), ezért sokan nem várnak.
Köszi a visszajelzést 🙂
Sziasztok!
Chrome böngésző alól nem működik a letöltés, Firefox alól viszont igen.
Szia Zoli,
Köszi szépen a visszajelzést, javítjuk!
Hello!
Ukrajnában is hiba nélkül letöltődik 😉
Szia Alexandra,
Köszi szépen a visszajelzést 🙂
Sziasztok!
Nekem is gond nélkül ment a folyamat.:)
Köszönöm!
Szia Juli,
Köszi a visszajelzést, használd egészséggel ?
Sziasztok,
nálam is hibátlanul letöltődött minden! A szakdolgozatomhoz hatalmas segítség vagytok! 🙂
Köszönöm!
Szia Virág,
Nincs mit — örülünk neki, köszi a visszajelzést! 🙂
Sziasztok,
Nekem is gond nélkül lejött minden..
Köszönöm a mintákat és az eddigi segítséget..
Szia Mihály!
Köszi a visszajelzést, és igazán nincs mit! 🙂
Kedves David!
Nekem olyan kerdesem lenne hogy, en mint kezmuves termekeket keszito, ahol minden termek egyedi arral rendelkezik, hogyan tudom “mikor leszek pluszba”? Ertem itt a celt az idointervallumra.
Jah es nekem is siman megnyilt uj ablakba a kert anyag 🙂 ipaden, chromal. Koszi oket.
Es elore is koszi a valaszt 🙂
Szep napot
Julcsy
Kedves Julcsy!
Ki kell számolnod pontosan, hogy milyen bevételeid és költségeid fognak keletkezni — a termékek alapanyagaitól kezdve a szállítási költségeken át mindent.
Ezeket érdemes egy táblázatba lejegyezni, és azt kell kapnod, hogy a bevételeid jóval nagyobbra rúgnak, mint a költségeid. Ez alapján ki tudod számítani, hogy hány terméket kell eladnod havonta, hogy megtermeld azt a pénzösszeget, amit kitűztél célként.
Egyszerű matematika az egész, de lesznek olyan változók, amikről nem tudsz előre (pl.: megdrágul egy-egy alapanyag, vagy beindulnak az eladások és a nagy számú szállítás miatt olcsóbbá válik az egységni szállítási költséged, stb.)
Köszi a visszajelzést és sok sikert! 🙂